Finns det någon möjlighet att få transparenta droppboxar? Har testat det mesta men jag får inte till det!
:q
Transparenta droppboxar!
9 svar · 548 visningar · startad av EchO
Jag tror inte det går. Jag testade med style="background-color: transparent". Det funkade halvdant i Mozilla och inte alls i Internet Explorer.
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Det går väl att göra med lager, hiddenfält o.s.v.
Men det känns lite som overkill tycker jag..
------------------
/Erik
Jag tror det är bättre att vänta tills det finns stöd för det i läsarna. Trots allt, hela sidan slutar väl inte att fungera bara för att drowdown-boxarna inte är transparenta?
Erik:
Hur funkade det i Mozilla, och hur ska det funka egentligen? Kanske är en bugg som ligger och jävlas med oss.
------------------
Även seriemördare är människor. http://www.choppingblock.org/
Absolut bästa episoden: http://www.choppingblock.org/d/20000925.html
Den blir transparent i Mozilla, men när den fälls ut så blir den bara grå. Ska testa lite mer. :)
------------------
/Erik
exakt vad är det som blir så snyggt och bra med att ha transparent bakgrund på en drop-down? jag menar.. vad finns bakom som måste synas... jag föreställer mig liksom nåt mönster bakom, alltså inte enfärgat och i mitt huvud blir det rå-ugly...
...och måste det vara en drop down? vad finns i den? jag menar... en dhtml-lösning behöver kanske inte va så komplicerad för att lösa ditt problem.
/beiker :h
.... men lik förbannat är det ett otyg med dhtml. Använd de vanliga grejerna...
------------------
The mud can make you prisoner, the plains can make you dry,
the snow can burn your eye but only people make you cry...
Det du kan göra är att du använder Stylesheet. Skapa ett .class-märke och ange border och background i samma färg som bakgrunden. Detta fungerar bara i Explorer.
Good Luck!!
MVH Peter
Nej, det funkar i Mozilla också.
------------------
Den fruktade Motorgåsen - på korståg för att utrota popup-fönster, Flash-banners, nykterister utan humor som befinner sig på samma fest som mig, felaktiga ordspråk, öl som inte smakar gott och andra styggelser!