webForumDet fria alternativet

Hur var det med frames & bordercolor ?

6 svar · 305 visningar · startad av Fuel

FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg

Det var ett tag sen man använde frames. Tänkte ha en ca 3px tjock linje emellan sidorna i framesetet. Har sökt men inte blivit nöjd. Ska jag använda bordercolor=? eller skapa en tom sida som är svart emellan sidorna i en egen frame ? css på indexsidan som är framesetet ? hur / vad är bäst ? vill helst slippa css:a på de enskilda sidorna i framesetet..

SteamMedlem sedan juli 2003169 inlägg

Varför slippa CSS? Utseendet på din webbsidans innehåll skall bestämmas enbart med CSS. Inget bgcolor, border, font osv. i HTML koden!!!

Förberedd dig för morgondagen redan idag.

Slippa CSS ? :e CSS använder jag alltid .. ville bara slippa skapa den svarta linjen på de enskilda sidorna i framesetet

EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg

Kanske denna kod du e ute efter?

border-right: 3px solid #000000

Möjligtvis att du använder den på ena framesetet...

zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg

Du har frameborder="1" att leka med. Hur du byter färg på den vet jag inte...

frameborder="1", jo det känner jag till men.. det fanns nåt bordercolor="" för NS förr vet jag .. men det var väl browser specifikt för just NS .. har lekt lite med CSS i framesetet utan att komma nån vart

hmm... det verkar som jag måste css:a i de enskilda siorna i framesetet, skapa en 100% hög div med border right / left .. hittar ingen annan lösning .. skulle va en fuling då att skapa en tom svart sida

158 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
156 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)