Hej,
Nu är jag verkligen helt desperat! Jag behöver hjälp! Någon?!?
Har ett frameset där jag har angivit scrolling="no" på allt då jag har js scrollers inne i framsen.
I en av framsen, som är en ganska långsmal frame, har jag en horisontell menu. Så fort jag lägger in koden för den horisontella menyn i framens src så bildas en scroll list...fast utan scroll thumb...bara den där fula grå listen...
Kan någon förklara detta för mig? Jag vill HA BORT denzxzxzx! ;^)
MvH
/A
------
<html>
<title>thecookiefactory</title>
<frameset rows="*,98%,*" framespacing="0" frameborder="0" border="0" frameborder="no" marginwidth="0" marginheight="0">
\<frame name="top" src="bgcolor.html" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>
\<frameset cols="8%,86%,6%" framespacing="0" frameborder="0" border="0" frameborder="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>
\<frame name="left" src="bgcolor.html" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>
\<frameset rows="5%,89%,6%" framespacing="0" frameborder="0" border="0" frameborder="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>
\<frame name="ett" src="ett.html" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>
\<frameset cols="62%,32%" framespacing="0" bgcolor="red" frameborder="0" border="0" frameborder="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>
\<frame name="tva" src="tva.asp" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>
\<frame name="fyra" src="fyra.asp" scrolling="no" noresize marginwidth="0" marginheight="0"\>
\</frameset\>
\<frame name="fem" src="fem.asp" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>
\</frameset\>
\<frame name="right" src="bgcolor.html" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>
\</frameset\>
\<frame name="bottom" src="bgcolor.html" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>
</frameset>
</html>
------
[Redigerat av annesophie den 13 aug 2001]
[Redigerat av annesophie den 13 aug 2001]