webForumDet fria alternativet

Skum scroll

1 svar · 201 visningar · startad av annesophie

annesophieMedlem sedan juni 20012 236 inlägg

Hej,

Nu är jag verkligen helt desperat! Jag behöver hjälp! Någon?!?

Har ett frameset där jag har angivit scrolling="no" på allt då jag har js scrollers inne i framsen.

I en av framsen, som är en ganska långsmal frame, har jag en horisontell menu. Så fort jag lägger in koden för den horisontella menyn i framens src så bildas en scroll list...fast utan scroll thumb...bara den där fula grå listen...

Kan någon förklara detta för mig? Jag vill HA BORT denzxzxzx! ;^)

MvH

/A

------

<html>

<title>thecookiefactory</title>

<frameset rows="*,98%,*" framespacing="0" frameborder="0" border="0" frameborder="no" marginwidth="0" marginheight="0">

\<frame name="top" src="bgcolor.html" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>

\<frameset cols="8%,86%,6%" framespacing="0" frameborder="0" border="0" frameborder="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>

\<frame name="left" src="bgcolor.html" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>

\<frameset rows="5%,89%,6%" framespacing="0" frameborder="0" border="0" frameborder="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>

\<frame name="ett" src="ett.html" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>

\<frameset cols="62%,32%" framespacing="0" bgcolor="red" frameborder="0" border="0" frameborder="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>

\<frame name="tva" src="tva.asp" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>

\<frame name="fyra" src="fyra.asp" scrolling="no" noresize marginwidth="0" marginheight="0"\>

\</frameset\>

\<frame name="fem" src="fem.asp" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>

\</frameset\>

\<frame name="right" src="bgcolor.html" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>

\</frameset\>

\<frame name="bottom" src="bgcolor.html" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"\>

</frameset>

</html>

------

[Redigerat av annesophie den 13 aug 2001]

[Redigerat av annesophie den 13 aug 2001]

annesophieMedlem sedan juni 20012 236 inlägg

LÖSTE det själv! hurra!!

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)