webForumDet fria alternativet

Problem med frames - centrering är olik tabeller? + problem med css/frames

2 svar · 218 visningar · startad av ievolver

ievolverMedlem sedan aug. 20052 inlägg

Hej!

Har ett - förmodligen ganska simpelt - problem med en sida. Det är så att ja använder samma design på flera olika undersidor, uppbyggt i tabeller. Men på en av sidorna har jag valt att istället dela upp sidan i frames - för att göra delar mer snabbladdade.

Tabellen som min sida bygger på, i originalformen, är centrerad. När man sedan klickar sig vidare till undersidan som är uppbyggd av ramar så flyttas hela alltet något till höger - kanske 1-2 px, inte mer. Detta tycker jag är mycket mystiskt, då det inte finns några objekt som är olika i frame-sidan som i originalet.

Jag trodde först det berodde på några marginaler för framesen - men marginwidth/marginheight var redan 0, frameborder 0, noresize på osv.

Vad kan detta bero på? Finns det någon inställning i css som jag har glömt el likn? Tacksam för hjälp!

Jag har även ett annat mystiskt problem:

Min sida bygger bl a på en extern css-mall ( css1 ) som jag laddar in i head på varje undersida. detta fungerar fint, men i framessidan så fungerar det inte längre?? Måste man göra något speciellt för att anropa en css-mall inifrån en frame?

Tack på förhand!

Mvh ievolver

icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Välkommen till wF.
Det är lättare att hjälpa dig om man får se lite kod eller om du visar oss en länk till din sida som du har problem med :)

mv icaaq

ievolverMedlem sedan aug. 20052 inlägg

Tack för välkomnandet!

Jag gjorde en tabbe - studerade inte mitt problem tillräckligt grundligt själv. Jag trodde det berodde på ramarna, men förstod tillslut att det var en bild som hade råkat bli en pixel för bred - en liten detalj sådär, men det kan förstöra allt. Men det vet nog alla som läser detta ;D

Det verkar vara ett trevligt fprum dock - ska titta in lite då och då och se om man kan hjälpa någon : P

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)