webForumDet fria alternativet

två töjbara kolumner!

4 svar · 361 visningar · startad av mMeister

mMeisterMedlem sedan juni 200540 inlägg

Joo, jag vet - finns minst 100 liknande trådar, men ingen som lämpar sig för den här sidan, tror jag.

Har börjat på en sida igen, den är byggd med css och div'ar (duh) men, ivf - jag har två kolumner brevid varandra som jag vill ska "töja ut varandra", tex. att högerkolumn alltid är lika hög som vänsterkolumn, eller vice versa. I vanliga fall skulle jag antingen knuffa in en div med clear:both; under kolumnerna, men den här gången verkar det inte ha den effekt jag söker. Eller skulle jag använda mig utav faux columns - men iom att sidan inte har en fast bredd så är inte den tekniken ett alternativ. Jaja, skickar en länk som kanske beskriver problemet bättre, --> LÄNK <--
Både xhtml/css'en validerar (så gott som iaf) , så där fick man ingen hjälp.

Någon annan synpunkt på koden ? Har haft lite dåliga erfarenheter med negativa maginaler, men bara vågat kontrollera i FF och IE och där fungerar allting "som det ska".

Kanske är felet nånting för uppenbart för mig, men har vridigt och vänt på koden länge och väl nu, och har blivit RIKTIGT trög i skallen.

echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inlägg

Tackar för länken, men - gillar inte tanken av att bygga upp en såpass stor del av sidan av javascript. Kalla mig petig, men - lägger nog det projektet på hyllan, eller gräver lite djupare bland i css/xhtml'en. Tack ändå!

InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg

Tack för länken insider, den där hjälper förmodligen avsevärt mycket! Ska kika över den lite mer grundligt till helgen!

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)