learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Jag håller på att bekanta mig med "div-uppbyggda" layouter och skulle behöva en spark i rätt riktning. Det skulle underlätta enormt mkt ifall någon kunde skriva ner de enklaste kodraderna för att skapa den bifogade "standard strukturen" mha div:ar. Sedan kan jag utgå ifrån den och lära mig själv...
Tack så hemskt mkt i förväg!
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Filen kom tydligen inte med...
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Kolla in jarvklo´s exempel
mv icaaq
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Schysst! Fungerar bra så länge man inte stoppar in style:en i en separat css-fil...
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Det löste sig, lite slarv bara. Tack för hjälpen! Nu blir det till att studera koden.
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Hur ska jag få "fulhacken" som jarvklo använder sig av i ovan nämnda exemplet att fungera, ngt tips?
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Klart du skall få hjälp :)
Vad är det du har problem med mer exakt ?
Har du en länk till koden du har problem med ?
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg :)
Tänkte att du kanske har någon bra kodsnutt som listar ut vilken browser användaren för tillfället använder ? Ngt som passar bra ihop med den stilmall du så vackert skapat.
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Nej inte utöver den villokrliga kommentar (som är MSIE-specifik) jag använder mig av (se kommentarerna i koden).
Såvitt jag vet funkar "allt" utom det där med 100% höjd "i princip överallt" (se http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=18&threadid=118914 )
*nyfiken* - Vad är det du inte får att fungera, och i vilken webbläsare/OS-kombination ? :)
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Tackar, i efterskott...
Jo jag har ett problem. Jag vill att "sidebar" ska ha en liten padding, dvs inte vara kant i kant till vänster och mot den övre menyn. Det fungerar bra att enkelt lägga till "padding: 10px" i Firefox, men inte i IE. I IE så hoppar den in mer från vänster, kanske ca 30px... Varför då?? (Om ngn förstår vad jag menar..)