Hej! Jag har gjort en grej som ska ligga i innehållsutrymmet på en äldre tabellbaserad webbplats. Tabellen består i stort av två kolumner, en för navigering och en för innehåll + ett huvud och en sidfot. Grejen som ska ligga i innehållet har jag dock använt olika div:ar och en css-fil för att placera ut som jag vill ha det. Allt funkar bra utom när mitt nya innehåll blir högre än navigeringskolumnen - då lägger sig innehållet ovanpå sidfoten. Hur får jag tabellen att anpassa sig efter innehållet?
Innehållet är ett antal element som omfamnas av en en div jag kallar container, den är specad så här:
Utanför mitt innehållsblock är ingen positionering angiven med CSS. Jag har löst problemet tillfälligt genom att sätta ett uppskattat maxvärde på height i px.
Men det finns antagligen både fler och mindre uppenbara möjliga orsaker beroende på vad du lagt i din #container och hur CSS:en för detta ser ut...
Ingen float på något inuti #container heller? - Problemet är förmodligen inte svårt att lösa, det är bara så oerhört svårt att gissa sig fram till en lösning i blindo ;)
Du har inte möjligtvis en länk till sidan ? ( eller lust att lägga den tillfälligt i "mina filer" här på wF ? )
138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.4bcf49fe