greymaneMedlem sedan juli 2001711 inlägg Jag har en db där jag lagt in email genom att kopiera och klistra in. Då ligger ju den rätta formateringen i databasen. Hur gör jag för att skriva ut texten med samma formatering? det blir inte rätt om jag använder <pre>.
edit: det blir visst rätt med <pre>... felet ligger i att tabellen texten ligger i förstoras till det blir radbrytning i texten. som om man använt <nobr>... märkligt.. tabellens bredd är nämligen satt till 800 px. Hur gör jag så att det blir automatiskt radbryt vid 800 px?
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg HEJ!
Men, om det ÄR rätt formaterat i databasen, då är det ju endast att visa det på en sida utan formatering?
Och där kom Edit med ett inlägg också! :)
greymaneMedlem sedan juli 2001711 inlägg om jag skriver ut det direkt (php o mysql) blir allting i en enda klump, inga radbrytningar alls. skriver jag <pre></pre> kommer radbrytningarna med, men varje stycke hamnar på en rad - utan radbrytningar vilket gör att tabellen blir jättelång.
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Varför inte köra utan pre taggarna men köra igenom texten i nl2br() functionen? http://se.php.net/manual/en/function.nl2br.php
greymaneMedlem sedan juli 2001711 inlägg ja det kan man fråga sig :)
funkar skitbra!