OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Tja
Har en drop-down-meny där jag använder bakgrundsbilder istället för text. För att dölja texten använder jag text-indent med minusvärde.
<li><a id="huvudmeny1" href="#">Huvudmeny</a>
<ul>
<li><a id="undermeny1" href="undermeny1">Undermeny1</a></li>
<li><a id="undermeny2" href="undermeny2">Undermeny2</a></li>
</ul>
</li>
Allting fungerar prima, men jag vill lägga till en sak, när man drar över någon av huvudmenyerna så ändras bakgrundsbilden men går man sen ner till undermenyn som kommer fram när man drar på någon huvudmeny så försvinner hover-funktionen från huvudmenyn. Går det att lösa så att det är hover på huvudmenyn även när man är med muspekaren på undermenyn?
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Testade med li:hover utan resultat. Här är css:en jag använder:
#nav, #nav ul {
padding: 0;
margin: 0;
height: 25px;
list-style: none;
}
#nav a {
display: block;
width: 190px;
text-indent: -10000px;
text-decoration: none;
}
#nav li {
float: left;
}
#nav li ul {
position: absolute;
z-index: 1000;
left: -999em;
}
#nav li:hover ul, #nav li.sfhover ul {
left: auto;
}
a#nav-footwear { height: 25px; background: url(../images/top-footwear.png) no-repeat; }
a#nav-apparel { height: 25px; background: url(../images/top-apparel.png) no-repeat; }
#nav a:hover { background-position: 0 -25px; cursor: pointer; }
a#sub-road { height: 21px; background: url(../images/sub-road.png) no-repeat; }
a#sub-mountain { height: 21px; background: url(../images/sub-mountain.png) no-repeat; }
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Testa med
#nav li:hover > a { background-position: 0 -25px; /*cursor: pointer; behövs denna?*/ }
:)
TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg IE6 har väl inte stöd för hover på andra element än <a>?
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Nej. Men så snart vi är överrens om det önskade resultatet kan vi försöka hitta en fix åt IE. :)