yadorMedlem sedan mars 2004455 inlägg Hej wf!
Hur visar man att det de en länk när man använder onClick. Jag använder nämligen denna kod i min td
<td align="center" onMouseOver="this.style.backgroundColor='#f1f1f1'" onMouseOut="this.style.backgroundColor='#ffffff'" onClick="document.location='index.html'">Startsida</td>
Man ser ju inte att det är en länk när man håller musen över, hur fixar man det?
Tack på förhand
Varför inte använda en lista med länkar i stället? Jag saxar direkt från min sajt:
<div id="nav">
<ul>
<li><a href="default.aspx" id="m1" title="Startsidan">startsida</a></li>
<li><a href="default.aspx?CatId=2&subId=0" id="m2" title="Diverse småbitar ur vardagen.">fotogalleri</a></li>
<li><a href="default.aspx?CatId=3" id="m3" title="Sajtägare med flera intervjuas." class="active">intervjuer</a></li>
<li><a href="default.aspx?CatId=4&SubId=0" id="m4" title="Hjälp i webbutvecklingen plus annat smått & gott.">artiklar</a></li>
<li><a href="default.aspx?CatId=5" id="m5" title="Producerade webbplatser och lite till.">portfolio</a></li>
<li><a href="default.aspx?CatId=6" id="m6" title="Vem är Martin?">martin</a></li>
<li><a href="default.aspx?CatId=7" id="m7" title="Skriv till Martin.">kontakt</a></li>
</ul>
</div>
CSS:
#nav a:link, #nav a:visited, #nav a:hover { color: #000; padding: 11px; display: block;
font-size: 11px; text-decoration: none; border-right: solid 1px #A8C6D4; }
#nav a:hover { background: #7F8E94; color: #fff; }
#nav ul { padding: 0 0 0 22px; width: 718px; float: left; border-top: solid 3px #B7CBD4;
border-bottom: solid 3px #B7CBD4; }
#nav li { background: #F2F7FA; display: block; list-style: none; margin: 0; float: left; }
#nav ul li .active { background: #fff; color: #000; font-weight: bold; display: block;
border-right: solid 1px #B7CBD4; }
#nav { background: #E2EBEF url(gfx/nav-sep.gif) no-repeat 21px;
width: 740px;
float: left;
text-align: left;
border-top: solid 1px #666;
border-bottom: solid 1px #666; }
Med reservation för lite halvgrötig kod, men testa!
yadorMedlem sedan mars 2004455 inlägg Jag skulle göra de men jag skriv hela tiden fel så jag skit i de och gjorde sähär istället, men tack för tipset m_soderlund och tiill dig tompe.
SannyWMedlem sedan jan. 2003438 inlägg Borde väl bara vara att flyta ut en a href i td.
<td align="center" onMouseOver="this.style.backgroundColor='#f1f1f1'" onMouseOut="this.style.backgroundColor='#ffffff'""><a href="index.html">Startsida</a></td>
yadorMedlem sedan mars 2004455 inlägg Det skulle jag kunna göra SannyW, men då skulle inte hela td vara en länk.
InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg
yador skrev:
Det skulle jag kunna göra SannyW, men då skulle inte hela td vara en länk.
Jo, det skulle den. Om du nollställer marginaler och paddingvärden för din <td> och sätter display:block för länken, <a>
yadorMedlem sedan mars 2004455 inlägg Okej, de visste inte jag.