DavidaMedlem sedan okt. 2000219 inlägg Hej!
Jag har gjort en sida som så många andra med frames, men denna vill inte fungera.
Jag har meny i en egen frame och innehållet i en egen frame och när jag klickar på en länk i menyn så lägger sig texten ovanpå den tidigare sidans text så det blir dubbelt. I firefox funkar det perfekt, men inte i IE. Om jag ändrar storlek på fönstret blir det också rätt i IE, men bara till jag klickar på en länk.
Vad kan det vara för fel?
DavidaMedlem sedan okt. 2000219 inlägg InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg På index-sidan har du stoppat in en body tagg.
Testa att ta bort:
<noframes><body>
</body></noframes>
Ska du ha en noframes-variant av sidan ska taggen ligga innanför den yttersta <frameset></frameset>.
DavidaMedlem sedan okt. 2000219 inlägg Det hjälpte inget, det blev lika illa ändå. Den noframestaggen har dreamweaver stoppat in, så att den har jag inte valt var den ska hamna.
Du har två sluttaggar på frameset instoppade i koden
<frameset cols="*,700,*" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<frame src="blank.htm" frameborder="no" scrolling="no" noresize>
<frameset rows="100,*" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<frame src="top.htm" scrolling="no" noresize>
<frameset rows="*" cols="145,*" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<frame src="meny.htm" frameborder="no" noresize>
<frame src="main.htm" name="main" frameborder="no" noresize>
</frameset> (ta bort)
</frameset> (ta bort)
<frame src="blank.htm" frameborder="no" scrolling="no" noresize>
</frameset>
InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg Nja, han har ju likan många start- och sluttaggar för frameset, så dom ska inte tas bort.
Testa att ta bort följande rader från main.htm bara för att se om det är det som buggar.
<!--
body {
background-attachment: fixed;
background-image: url(images/bak3.gif);
background-repeat: no-repeat;
background-position: right bottom;
}
-->
DavidaMedlem sedan okt. 2000219 inlägg Jag hittade lösningen för några minuter sen.
Det är som vanligt dokumenttypsdefinitionen som spökar:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
som ska plockas bort
TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg Jag hoppas du ersatte den med en korrekt doctype istället :birp
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Om man vill att det ska validera, och om man tycker om quirks mode ;) så kan man använda
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN">
för ett frameset-dokument. :)