Tack för svaren, det har varit en intressant afton. Har testat en massa fram och tillbaka för att nå målet......snubblade på det tomma intet.
guffa
- Det är sant som du säger om att koppla bort css, det blir en intressant vinkel på det hela.
Insider
1. har försökt att få till det med h1, men det måste finnas standardvärde som ställer till det. För problemet som uppstår är då jag vill placera min meny ovan på loggan.
/r
När jag kapslade in ul i h1 så blev texten fet. Var tvungen att sätta text-weight till normal.
2. Angående img, du har så rätt!
3. Klarar mig INTE utan float, för då försvinner min linje.
zcorpan
- väldigt intressant lösning, ger ju faktiskt en ok struktur även om man kopplar bort css. Men då jag försökte göra om och efterlikna din lösning så fick jag problem med den "stora hunden". T ex i Opera så flippar bilden högermarginal innan den faller på plats vid F5 (refresh).
Det största problemet var supporten av IE, skapade problem med storleken på containern och marginalerna då IE utnyttjar hela body.
Efter många om och men så kom jag tillslut nästan fram till en lösning. Men allt föll på linjen under den stora hunden, positionen/mellanrummet var olika i Opera, IE och FF. I FF så funkade det galant medan i de andra två så blev det fel.
Har nu ändrat lite, har gjort en specialare i ul. Undrar, om det går att dölja saker om css är avstängd? Alltså går det att kontrollera om css fungerar?
<ul id="menu">
<li><a href="default.asp" title="Vem är jag?">Vem är jag?</a></li>
<li>|</li> [b]<-- dölja[/b]
<li><a href="default.asp" title="Portfolio">Portfolio</a></li>
<li>|</li> [b]<-- dölja[/b]
<li><a href="default.asp" title="Hundkex">Hundkex</a></li>
</ul>
Sedan en liten slut sak om div, om jag förstått det hela rätt så är detta ett element som är "tomt". Alltså att den inte har några standard-värde, eller?