webForumDet fria alternativet

Drop-down-strul, strul och åter strul...

0 svar · 179 visningar · startad av aasah

aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg

(Jag ville inte norpa magnusfeldths tråd till att börja fråga specifikt om mina problem, därav denna nya tråd.)

joel_sundkvist i ovan nämnda tråd skrev:

http://www.easymenu.co.uk/ Funkar kanon!! Har använt den själv på några sidor :)

Jaså? :q Nu har jag suttit i snart en dag och försökt få någon rätsida på deras s.k. enkla, förträffliga meny som "degrades gracefully to an unordered list based navigation system in older or JavaScript disabled browsers"... Hmmm. Jag kan inte tillräckligt om CSS och nästan inget om Javascript så jag har inte en susning om var problemet ligger!!

Ursprungligen försökte jag få deras genererade CSS att gå ihop med min befintliga, men idag har jag upptäckt att det ser (nästan) lika hemskt ut om jag använder deras kod rakt av på en dummysida utan egentligt innehåll. I min IE v. 5.50 får jag ett brett gap mellan det menyalternativ musen pekar på och den sk undermenyn. Detta gap är tillräckligt brett för att omöjliggöra åtkomst av undermenyn. Den hinner helt enkelt försvinna innan muspekaren når fram!!!

Dessutom blir hela skärmen från menystart och högerut "undermenyfärgad" inte bara precis vid själva undermenyn. Svårt att beskriva så här kommer en bild. (Framställd med PrintScreen av min sida.)

Ser det likadant ut i andra browsers? Eller är det ett problem med IE just?

Oavsett vilket, hur löser jag det???? Tacksam för hjälp, för det här reder jag inte ut på egen hand.... :( :x

(Jag la inte med koden eftersom den är låååång och jag hoppades att nån kanske vet vilken kodsnutt som felet troligen ligger i: css-, js- eller menyfilen.)

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)