I tidigare tråd fick jag hjälp med att centrerar en meny och logotype. När jag nu fortsätter att göra om befintlig sida, återgår plötsligt formateringen till ej centrerad (länken visar så som det skall se ut).
http://member.webforum.nu/8423/top.html
Efter lite letande, visar det sig att ”text-align: justify;” gör att centreringen försvinner enligt nedan i den CSS jag nu håller på med.
td {font-family: Verdana, serif;
font-size: 12px;
line-height: 18px;
padding: 5px;
text-align: justify;
vertical-align: top}
Hur skriver/gör jag för att kunna bibehålla ”text-align: justify” för berörda sidor, utan att förlora centreringen?
CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg Ett sätt skulle kunna vara att skappa en egen class för raden som rubriken finns i, och i denna class sätta center.
Jag får det inte och riktigt lira *ler*. Kan du ge mig ett exempel gärna baserat på sidan/länken jag skickat!
InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg Använd klasser eller id för att ange särskilda egenskaper för dom element som inte ska ha de generella egenskaperna du sätter för alla td, t.ex.
Kom ihåg att det är det värdet som är sist i stillmallen som gäller ifall det finns flera värden på samma egenskap för samma element, klass eller id.
Tackar, så var jag runt även det *ler*.
GuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg
Insider skrev:
Kom ihåg att det är det värdet som är sist i stillmallen som gäller ifall det finns flera värden på samma egenskap för samma element, klass eller id.
Såvida de inte har olika "specificitet", förstås.
Id är mer specifikt än klass, och klass är mer specifikt än element.
Med denna css:
#Black { color: black; }
.Red { color: red; }
div { color: blue; }
Så får den här taggen svart text:
<div id="Black" class="Red">text</div>