webForumDet fria alternativet

CSS fortfarande problem SNÄLLA HJÄLP!

1 svar · 187 visningar · startad av MCH

MCHMedlem sedan juni 200119 inlägg

Jag har gastronomiska problem med min CSS!

Jag har skapat en link klass som inte fungerar. Koden ser ut som följande

----------------------------------------
A.nav1:link { color: Yellow; background-color: none; text-decoration: underline; font-family: helvetica, arial, courier, sans-serif; font-size: 14pt; padding-left: 0.4em }
A.nav1:visited { color: Yellow; background-color: none; text-decoration: underline; font-family: helvetica, arial, courier, sans-serif; font-size: 14pt; padding-left: 0.4em }
A.nav1:active { color: Yellow; background-color: none; text-decoration: underline; font-family: helvetica, arial, courier, sans-serif; font-size: 14pt; padding-left: 0.4em }
A.nav1:hover { color: Yellow; background-color: none; text-decoration: underline; font-family: helvetica, arial, courier, sans-serif; font-size: 14pt; padding-left: 0.4em }

A.nav1:hover fungerar när man håller musen över länken. Länkarna blir som de ska när jag klickat på en av länkarna på sidan med den klassen. Jag antar att det är för att A.nav1:visited blir activerat.

Vad jag vill är att första gången som jag kommer in på sidan så ska min länkar funger.

Vad är det jag gör för fel?!

MCHMedlem sedan juni 200119 inlägg

Jag har löst problemet!

Följande måste också finnas med för att det ska fungera:

A.nav1 { color: Yellow; background-color: none; text-decoration: underline; font-family: helvetica, arial, courier, sans-serif; font-size: 14pt; padding-left: 0.4em }

Annars fungerar det inte förrän första klicket!

258 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
128 ms — hämta forumlista (db)
127 ms — hämta statistik (db)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)