webForumDet fria alternativet

Formulärproblem i Netscape6/Mozilla

1 svar · 243 visningar · startad av mott

mottMedlem sedan juni 20001 356 inlägg

Vidarbefordrar en fråga från min kompis hit... :)

---

NS är lite sugig på det här med formulär. Sätter man storleken på ett formulär till "size=10" så blir alltid formulären större i NS än i IE eller Opera! Det är ju ganska störande!

Jag har samma fel just nu! Fast nu är det inte några små storleks-skillnader. Det är jätte-skillnad! I Explorer ser det jättebra ut. Även NS4x visar bara "den där lilla storleks-skillnaden". Men i NS6 är det något som är galet... Där blir formulärena hur stora som helst, nästan!

Vad beror det på? Om man tar bort "style-koden" från formuläret så visas den på samma sätt som i NS4x. Då är den bara lite större. Men just när "style-koden" följer med i formuläret blir det helt fel!

Vad beror det på? Har jag skrivit style-koden fel? Det är mkt möjligt! Jag är inte precis kung på styles och css. Jag lyckades få någorlunda rätt storlek i NS6 med styles, men då såg det knäppt ut i NS4x. Kan någon trolla fram en kod som funkar bra i Netscape 6, Netscape 4x, Explorer så klart och Opera 5...

Ni kan ju själva gå in i html-koden och kolla in min kod! www.megadomain.net/main.shtml, www.megadomain.net/frame.shtml och www.megadomain.net/top20.shtml

Hoppas på hjälp... :) *desperat*

------------------
Daniel Mott
Hur skulle du rösta om det varit EU-val idag?

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Den här frågan har nog frågats och svarats typ hundra gånger nu. :p

Anpassa för Netscape 4 och använd sen för att få precis rätt i IE, Mozilla, Opera o.s.v.

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)