Jag vill att min dropdownlista ska se ut på ett speciellt sätt. Funderar på om man kan göra en egen dropdown med en lista eller något liknande? Bifogar en fil för att visa hur jag skulle vilja ha den. Är detta möjligt på något sätt?
dropdownlist och css
8 svar · 297 visningar · startad av maqe
Så som du har det på bilden går ej att få. Dropdownlistor eller då select-elementet (eftersom det är ett sådant du vill modifiera) ser olika ut i olika webbläsare men man kan inte ändra på t.ex. pilen/pilarna som ett select-element automatiskt får i respektive webbläsare. Ett länktips: Styling even more form controls @ 456bereastreet
Du kan applicera olika stilar på dina element och använda dig av bakgrundsbilder, men sedan tar det stopp. Om du absolut måste så går det ju att fixa i flash, vilket jag i alla fall inte har så mycket kunskaper i.
m_soderlund; sluta fiska. Det där går visst att göra med en lista, utan problem. Ska leta fram lite guider.
Ah. Trevligt! I så fall är det något jag har missat. :)
Ja visst borde det gå att fixa med en lista ... dom bägge pilarna är inte så vikigt men jag vill absolut inte ha dom ostylade och tråkiga :)
Okkido skrev:
Har en söt en. Utan scroll dock.
Hittar inte den du menar?
Högst upp till vänster. "My designologues" :)
Snubben kombinerar en ul-lista med javascript och lite css. Kolla i källkoden och javascriptfilerna för att förstå. :)
Den va inte så användbar då den inte ens syns i IE men man borde kunna göra nått av en lista och lite script som sagt. Tar gärna emot fler tips