MengMedlem sedan feb. 2003549 inläggFrågan#1 <form>
<input type="text" size="22"> <input type="image" src="bilder/ico_login.gif" value="Logga in" class="btn" alt="login!" valign="abscenter" border="0" width="24" height="24">
</form>
Varför vill inte detta ligga på linje?
Nu är jag inte säker på att detta hjälper, men abscenter ska vara absmiddle: Annars kan du pröva att sätta en div inuti formen, men utanför det andra.
<form> <input type="text" size="22"> <input type="image" src="bilder/ico_login.gif" value="Logga in" class="btn" alt="login!" valign="absmiddle" border="0" width="24" height="24"> </form>
MengMedlem sedan feb. 2003549 inläggabsmiddle och abscenter är ju samma sak.. och om jag skulle lägga in en div runt loginknappen så skulle ju den bara trilla ner under text fältet...
IInsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg
Meng skrev:
och om jag skulle lägga in en div runt loginknappen så skulle ju den bara trilla ner under text fältet...
Jag menade runt både inputen och knappen. Men jag tror insiders kod löser idtt problem :)
MengMedlem sedan feb. 2003549 inläggKan man få bilden till att ligga kloss mot text fältet då? Alltså precis brevid istället för 3-4 px efter..
IInsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg Ta bort alla mellanslag i din html-kod:
<form>
<input type="text" size="22"><input type="image" src="bilder/ico_login.gif" value="Logga in" class="btn" alt="login!" valign="abscenter" border="0" width="24" height="24">
</form>