Hej!
Nu e jag här igen med mina frågor =P
finns det något sätt med CSS att ändra "textarea" och "input type=text" så att dom ser likadana ut i alla browsers?
mycket tacksam för svar =)
//martin
19 svar · 533 visningar · startad av -mjansson-
Hej!
Nu e jag här igen med mina frågor =P
finns det något sätt med CSS att ändra "textarea" och "input type=text" så att dom ser likadana ut i alla browsers?
mycket tacksam för svar =)
//martin
Går det på något annat sätt?
det är textarean som är mest kritisk. även om man har rows=9 och cols=32 så blir det ju olika storlekar i olika browsers.
Det blir väl inte speciellt stor skillnad om du istället definierar textareans storlek med height och width i css?
hur gör man det?
<textarea style="width:100px; height:100px;"></textarea>
tack så mycket =D
Det ändrar ju inte bredden och höjden iallafall =/
Vad ändrar inte bredd och höjd? Hur har du skrivit?
<textarea name="message" cols="27" rows="5" wrap="VIRTUAL" class="news_brod" style="background: FFFFFF; border:'1' 'solid' '#000000'; width: '800'; height: '250'; ">
Varför har du en massa apostrofer runt värdena inom style-attributet :q
-mjansson-, jag tog mig friheten och skrev om din kod litet. Du behöver inga apostrofer som anders skrev, och sen hade du glömt skriva ut pixlar. :)
<textarea name="message" cols="27" rows="5" wrap="VIRTUAL" class="news_brod" style="background: #FFF; border: 1px solid #000; width: 800px; height: 250px; ">
Tackar tackar, nu funkar det fint =D
Tips att ta lärdom av: prova exemplen som de är, skriv inte om "för att det ska bli snyggare" och tro att det automatiskt fungerar.
Mvh
@nders skrev:
Tips att ta lärdom av: prova exemplen som de är, skriv inte om "för att det ska bli snyggare" och tro att det automatiskt fungerar.
Mvh
Menar du mig? :)
Jag bara ändrade de fel som fanns i koden, men jag sa inget om att det skulle funka. Eller vad menar du?
silfver skrev:
Jag bara ändrade de fel som fanns i koden, men jag sa inget om att det skulle funka. Eller vad menar du?
Nä, jag menar inte dig. :-)
Jämför mitt exempel tidigare i tråden med -mjansson-s senare så förstår du vad jag menar. :)
Mvh
@nders skrev:
silfver skrev:
Nä, jag menar inte dig. :-)
Jämför mitt exempel tidigare i tråden med -mjansson-s senare så förstår du vad jag menar. :)
Mvh
Nu är jag med. :bire
men det är inte jag =P