Jag är webmaster för dennna sida och jag blir tokig över ett problem. Det är ett konstigt radavstånd vid länken Segelflygklubbar I Sverige. I sverige ska stå under Segelflygklubbar fast det blir för stort radavstånd.
Här är koden. Någon som vet vad som är fel?
I FireFox så blir det ingen förstort radavstånd men i IE blir det så.
Det beror på att du har ett mellanslag före länken och ett mellanslag efter länken (radbrytningarna) som du inte har satt teckenstorlek på. Ifall du lägger hela td-taggen och dess innehåll på samma rad så ska det försvinna.
Jepp nu fungerar det! :e Det hetter kanske Var åskar det, med jag tycker vart åskar det fungerar med. Jag kan ju säga att jag inte är bra på grammatik som säkert många redan har märkt §e
Vart/var är inte grammatik, det är ordförståelse.
OM man vet att något är fel, ska man inte fortsätta sprida felaktigheten. Det som är falskt kan snabbt bli sant.
I norra delarna av vårt långa land säger man "vart" när det borde vara "var", tex "Vart har du varit idag?".
Men, det hela är väldigt enkelt:
Man kan skriva precis vad man vill, så länge man vet att mottagaren förstår vad man menar.
HEJ!
I norra delarna av vårt långa land säger man "vart" när det borde vara "var", tex "Vart har du varit idag?".
Med tanke på hur många som skriver "vart" istället för "var" så verkar det inte alls begränsat till de norra delarna av landet...
Ifall man tittar på dialekter från norra delarna av sverige så skiljer sig uttalet ganska mycket över huvud taget, så jag tror inte att den huvudsakliga orsaken står att finna där. Exempel:
På jamska:
Vort ha du vö ida?
Jag är inte så slängd i pitemål, men jag tror att det blir ungefär: