Hej.
Har byggt en enkel sida, men har problem med en dum rulllist som lägger sig i botten av sidan (ni ser på länken)
Hur får jag bort den?
HTML & CSSur HTML, XHTML & CSS
6 svar · 464 visningar · startad av oheimeryd
Hej.
Har byggt en enkel sida, men har problem med en dum rulllist som lägger sig i botten av sidan (ni ser på länken)
Hur får jag bort den?
Verkar som att något på sidan är för brett. Det enkla lösningen är att lägga till följande CSS:
body {overflow-x: hidden;}
Tack för svaret, men var ska jag lägga den i koden? Provade att klistra in den rakt av under body, men det var samma fel.
Den där menyn fungerar bara i vissa webbläsare. I Firefox och Netscape hamnade allting i menyn ovanpå varandra.
Jag var tvungen att öppna sidan i Internet Explorer för att se vad du menade. Det blir ingen rullningslist i Firefox. Inte heller i Netscape eller Opera.
Det kan vara menyn som orsakar det. Har du testat utan den?
Angående fråga i PM: Koden ska läggas i gastbok.html, spelare.html, och alla andra sidor där rullisten uppkommer. Här är ett exempel på var koden ska ligga:
<style type="text/css">
<!--
body {
background-color: ;
}
body,td,th {
color: #000000;
}
.style1 {
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
font-weight: bold;
font-style: italic;
}
.style2 {font-size: 18px}
.style3 {font-size: 18px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; }
[b]body {overflow-x: hidden;}[/b]
-->
</style>
Tack för ditt utförliga svar.
Lyckas ändå inte få det att fungera.
Fortfarande den där störiga listen, även efter att jag placerade in det där. Tror det beror på mina störiga ramar jag har. De är konstiga går inte att "dra" i och ändra storleken på i DW.
Ser koden konstig ut för dem?
Alltså, din sida är ju uppbyggd av ramar. Då funkar inte "overflow".
Gör mittenramen i ditt frameset så bred att innehållet på alla sidor som ska laddas in ryms i ramen.
Alternativt: gör alla sidor som ska rymmas i ramen mindre breda så att de får plats!
Eller för den ramen i framesetet:
<frame src="mittensida.html" name="mitten" scrolling="no">
- men det är ingen bra idé eftersom det tar bort alla scroll-lister...
Japp!