webForumDet fria alternativet

Problem med bakgrungs bild som inte repiterar...

HTML & CSSur HTML, XHTML & CSS

7 svar · 429 visningar · startad av Bratten

Medlem sedan mars 200513 inlägg
Frågan#1

Hej, återigen har jag stött på ett problem med min css fil. Projektet jag nu håller på med är en skol site, så jag är tacksam för all hjälp jag får.

Min css fil hittar ni här:

Penis.css

Och index här:

Index.php

Om ni tittar på hemsidan i Firefox så ser ni att bakgrunden i mitten inte vill visa sig, hur löser jag detta? Tacksam för all hjälp som ges!

Medlem sedan jan. 2003282 inlägg

Börja med att validera koden, firefox och opera är känsligare för att koden är riktig och framför allt att det finns en doctype att följa.
Ska du sedan göra projektet i skolan så är det bara en fördel om du lär dig att göra rätt från början.

Mvh
Jan-Olov

Så, nu är en doctype insatt, hade helt glömt bort de sorry :), och jag har kört koden genom validerings grejjen. Jag har ordant upp nästan allt i css filen fast index filen har ett återkommande problem som jag inte vet hur jag löser, om någon skriver hur jag ska skriva den kodsnutten ist för det jag har nu, så är också index filen felfri. Nu tillbacks till mitt problem, bara genom att validera koden löste det juh inte, så, någon som har några ider?

Medlem sedan jan. 2000978 inlägg
#both:after {
    content: "."; 
    display: block; 
    height: 0; 
    clear: both; 
    visibility: hidden;
}
Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Felet du gjort på index-sidan är att du använd en non SGML character istället för entity.

Använd entity • istället. :)

Så nu är validerings problemen fixade tror jag, men Insider, din kod gjorde bara sida ännu mer felaktig...

Medlem sedan jan. 2000978 inlägg

DU ska bara lägga till koden jag skrev, inte ändra eller ta bort nånting annat.

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg

man kan tycka att css filen borde ha ett mer passande namn om det är ett skolarbete, men det kanske bara är jag.

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.4bcf49fe
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)