hur får man en div att bli 100% i höjd i förhållande till den divven som den är placerad i? Jag har en meny som ligger i en div och till vänster har jag en dashed border på 1px som jag vill ska gå hela vägen ned till fottern, alltså vill jag att den divven som menyn ligger i ska följa med containers div höjd. kanske finns något annat sätt att få en dashed border mellan menyn och contentytan att gå hela vägen ned? Hoppas ni förstår vad jag menar
div height
4 svar · 633 visningar · startad av maqe
Jag kanske var lite otydlig men nu har jag lagt upp en fil i mina filer för att illustrera vad jag menar. Bordern mellan meny och content ska sträcka sig ända ner till bordern i botten.
Är det en bakgrund som gäller för att åstadkomma det jag vill eller går det att ordna med css?
Ifall du ska hålla det så där simpelt (t.ex. utan grafik eller "footer"): sätt border på contents vänstersida istället.
maqe skrev:
Är det en bakgrund som gäller för att åstadkomma det jag vill eller går det att ordna med css?
Det där är ett standardproblem när man kör med CSS-layouter...
Det är förmodligen en bakgrund som gäller...
Speciellt om du inte alltid har möjlighet att välja om det är vänster- eller högerkolumnen som är högst...
Bra artikel i ämnet: http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/