AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Hur kan man placera innehållet horisontellt i ett block-element? I det här fallet så är block-elementet i fråga en <div>.
Vertical-align funkar ju jättebra men har förstått att det inte finns någon motsvarande deklaration för horisontell placering.
Testade text-align: center; vilket funkar bra i IE, men mozilla ger inte önskad effekt.
Vad jag egentligen vill är att innehållet inte ska placeras exakt i mitten utan det vore bra om man kunde placera det med en %-sats om det går. Skulle vilja ha det placerat lite längre till höger och då anpassas efter skärmens upplösning så det alltid hamnar på det stället.
Sätt padding-left till något högt kanske.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Vet inte riktigt hur jag ska ange padding för vänster marginal. Jag kan inte sätta i pixlar för det kommer inte funka i olika upplösningar. Det är bara vad jag tror men jag kan ha fel.
Du kan ju ange paddingen i procent.
GuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg Sätt margin-left och margin-right till auto.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Verkar inte som jag kan ange något i padding för det blir en horisontell scrolllist i IE då.
Har en annan <div> inuti den första <div>-en och det är den som ska påverkas av inställningen. Den <div>-en har en bestämd storlek i sidled men inte i höjdled eftersom man inte kan skriva storlek i höjdled för ett block-element som jag vet, men jag är nästan säker på att jag har fel där också.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Glöm det jag sa om height, jag blandade ihop det med något annat.
GuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg
AndreasC skrev:
auto har ingen effekt
Eh... jo, det har det.
Exempel:
<div style="background: #eee;">
<div style="width: 100px; background: #ddd; margin: 0 auto;">asdf</div>
</div>
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Var lite hemligt det där. Jag satte padding på yttersta elementet vilket inte hade något resultat med auto. Däremot gjorde auto för margin för innersta elementet susen. Du sa visserligen margin men felet var att jag satte margin på yttersta diven också, vilket naturligtvis inte funkade. Satte fel där. Ändfrade det sedan till auto för padding men det funkade inte. Men efter att ha gjort det efter det du sa så funkade det. Tack.