webForumDet fria alternativet

Går dessa buggar att fixa?

4 svar · 356 visningar · startad av Bratten

BrattenMedlem sedan mars 200513 inlägg

Hejsan, eftersom detta är min första post här på forumet så hoppas jag att jag skriver i rätt forum nu. Aja till mitt problem, det är så att jag håller på med en sida just nu, som förhoppningsvis ska bli min blog inom en snar framtid. Eftersom ca 50% av sidan är klar så tänkte jag att jag skulle ta mig en titt på den i firefox och upptäckte till min fasa att sidan buggar rejält.

Här är sidan:

Index.php

Och här är css'en:

kalabalik.css

Skulle vara jätte tacksam för alla tips och trixx som kan få min sida att se lika bra ut i firefox som den just nu gör i IE.

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Välkommen till wF! :bire

En viktig sak att tänka på när du använder float är att du måste återställa ordningen innuti din div då allt ligger flytande (float) där inne.
Detta medför i ditt fall att div´en som bakgrunden ligger i inte har något fast innehåll, eftersom allt just ligger flytande.
Återställer ordningen gör du med: clear.

Med andra ord: Innan du avslutar din div som heter rutan, så återställer du ordningen, ex:

[red]...

</div>
	<br style="clear: both;" />
</div>

</body>
</html>[/red]

ps. Grymt snygg sida du hade! .ds

Tackar för ditt tips, fick dock hjälp av en annan kille som löste alla minna problem, tack för kommentaren om sidan också :) den värmde ;)

AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg

Vill också kommentera din snygga design. Fruktanvärt snyggt och stilrent. Du är duktig på design :) Är detta något som ligger naturligt för dig?

Jag vet inte riktigt, tycker det är c.a 500% roligare att jobba med att designa en ny hemsida än att koda den, därför brukar det bli en hel del uppdateringar till minna sidor :)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)