Har genom Loopia.se en Webbmail där jag kan komma åt mailen genom att gå logga in via en separat websida.
Men det jag skulle vilja kunna är att från en websida ( livohelvete.se ) kunna logga genom liknande dom 2 fält ( anv.namn och lösenord ) som finns på Loopia.se/webbmail ( se bild ovan ) redan där, så att man slipper gå till separata websidan för att komma åt mailen.
Har snackat med supporten på Loopia och för dom är det helt okej att jag gör så, men hur sjutton går man tillväga ?
Har kollat i själva html koden, men... tja..det är oxå allt.
Någon som sitter med kundskapen som ev. kan hjälpa till ?
Om inte det fungerar kollar servern förmodligen efter referer, och det är inget du kan simulera genom ett vanligt formulär. Däremot kan du göra det genom PHP, så du skulle kunna skicka login-uppgifterna till ett eget PHP-skript som sedan sköter inloggningen.
Om inte det fungerar kollar servern förmodligen efter referer, och det är inget du kan simulera genom ett vanligt formulär. Däremot kan du göra det genom PHP, så du skulle kunna skicka login-uppgifterna till ett eget PHP-skript som sedan sköter inloggningen.
Nä du... funkade dessovärre inte. Kan nog ha med som du säger, "servern kollar förmodligen efter referer".
Fan oxå... :l
Har ju visserligen tillgång till PHP hos Loopia, men mer än så sträcker mina kundskaper inom PHP inte heller.
EDIT: Snackat med Loopias support, och fick följade mess:
"Vet inte exakt varför du inte får det att
fungera.
Min gissning är att webbmailen kollar Referer-headern och att du för att få det att fungera från en extern sida behöver göra ett script som sätter Http-Referer till den ursprungliga URL:en samt anropar inloggningen med samma parametrar som du har i formuläret nedan."
281 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e