webForumDet fria alternativet

Lager på lager i IE

HTML & CSS

7 svar · 237 visningar · startad av web00132

Medlem sedan maj 2001797 inlägg
Frågan#1

Jag lär ju inte vara först med att fråga om detta men jag tyckte inte att jag hittade nåt riktigt bra svar. Kolla hur menyn liksom lägger sig under mitt textlager här . Det funkar så klart finfint i Firefox men icke i IE. Vad göra?

Medlem sedan mars 20041 505 inlägg

Kontrollera att du har rätt Z-index på allt.

Medlem sedan juni 2004533 inlägg

Det stör dig inte att hela menyn hoppar iväg när man pekar på den och lägger sig bakom texten? ;)

Även i Firefox fungerar menyn dåligt. Om man ändrar storleken på fönstret så visas undermenyerna på helt andra ställen...

Du får nog se över hur din sida är uppbyggd, kanske överväga att använda en meny som fungerar...

Tackar för svar!

Troxy:
Faan, hur funkar det där med z-index egentligen? Jag har pillat som satan men inte lyckats få till det.

Guffa:
Har du Mac? Vilka versioner av respektive webbläsare har du? Har du tips på någon bra meny?

Nej, jag har PC.

Jag har:
Internet Explorer 6.0
Firefox 1.0.1
Netscape 6.1
Netscape 7.2
Opera 7.54

Menyn beter sig i stort sett likadant i allihop, förutom i Internet Explorer där den hoppar omkring lite hur som helst.

Nej, jag har tyvärr inget tips på någon bra meny.

Vad menar du att menyn hoppar runt hur som helst? Alltså jag har ju också explorer och där ser det bra ut förutom att på de sidor jag har textlager tenderar textlagret lägga sig ovanpå menylagret. Är det det du menar när du säger att den hoppar omkring?

Nej, jag menar att menyraden flyttar på sig när man pekar på den. Den hoppar uppåt eller nedåt och kan hamna mitt i texten. Jag tror att det uppträdde om man ändrade storlek på fönstret.

Jag tänkte göra en skärmdump som visade vad jag menade, men nu kommer det ett javascript-felmeddelande på sidan och menyn fungerar inte alls.

Jag gav upp. Skiter i dropdown-meny. Kanske aldrig mer någonsin kommer pilla med en sådan. ;)

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)