MannenMedlem sedan jan. 2003247 inlägg När jag använder height: 5px; i css:en så blir ändå inte den div jag använder det på lägre än ca 10-15 pixlar. Det spelar ingen roll vad jag gör hur jag testar så blir den inte lägre.
Jag har tagit bort allt i koden och bara satt en div med height 5px men den blir ändå högre.
Det fungerar som det ska i FF men inte i IE.
Har ni några ideér vad detta kan vara? Jag har aldrig varit med om det förut.
Jag har testat o ta bort lite doctypes men inget hjälper. Använder detta just nu. (Och har testat utan)
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
Snälla hjälp, blir helt galen.
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg minska ner line-height också...
mv icaaq
MannenMedlem sedan jan. 2003247 inlägg Fungerar inte det heller. Säkert ngt jättelustigt simpelt problem. Ingen som varit med om ngt liknande?
#menu_bot {
float: left;
position: relative;
background-color: #D57800;
height: 5px;
width: 707px;
border-bottom: 1px solid #F1F1F1;
line-height: 0px;
}
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg sätt margin till "0" på det du har i diven också
InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg När man angett en bakgrundsfärg måste man ha nåt innehåll, (vadsomhelst) annars får du inte ner höjden till 5px.
- ta bort bakgrundsfärgen, eller
- lägg in <p></p> eller & nbsp ;
Fråga mig inte varför.
MannenMedlem sedan jan. 2003247 inlägg Gjorde en jäkla skillnad. =) Tack!
martinMedlem sedan apr. 2000313 inlägg
Insider skrev:
När man angett en bakgrundsfärg måste man ha nåt innehåll, (vadsomhelst) annars får du inte ner höjden till 5px.
- ta bort bakgrundsfärgen, eller
- lägg in <p></p> eller & nbsp ;
Fråga mig inte varför.
Fast spärrar gärna ut det, så det blir minst 1 radhöjd. Tomma taggar typ din <p></p> och inga mellanslag bör det nog vara.
Funkar med bara en kommentar också, typ
<!-- hejhej -->
/ m a r t i n
GuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg Internet Explorer har någon lustig idé om att en div måste vara minst ett tecken hög.
Ifall du sätter font-size på div:en till något väldigt litet, som 1px, så krymper den.