FlashesMedlem sedan jan. 2003282 inlägg Jag har precis uppdaterat min sida med ul, li meny men jag får den inte att fungera riktigt som jag vill.
När jag har en iframe på sidan så hamnar menyn bakom iframen, hur kommer jag runt det?
Jag har ett liknande problem när jag har en annan lista på sidan då tar den listan över eftersom den ligger senare i html koden.
Listor fungerar i Opera men inte heller opera klarar iframes.
url
frames
lista
Tacksam för alla förslag.
Mvh
Jan-Olov
FlashesMedlem sedan jan. 2003282 inlägg Är det verkligen bara jag som har problem med ul li menyer och iframes?
Om era menyer fungerar kan någon visa mig ett exempel så att jag kan se vad jag gör för fel, snälla.
Mvh
Jan-Olov
NiponMedlem sedan juli 2003270 inlägg Anledningen till att du inte fått svar är nog att problemet är lite luddigt formulerat...
Jag förstår i alla fall inte vad du menar när jag går in på de länkar du bifogat. Vilken meny? Vilken iframe?
Lite kod kanske?
InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg Att menyn inte syns på din gästbok-sida går inte att komma runt. Läs mer i en tidigare tråd:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=957319#post957319
FlashesMedlem sedan jan. 2003282 inlägg Ok, bra då ska jag försöka förklara mig bättre då.
Menyn är den som är under min logga där det står jag, vrak, att läsa, mm
I min länk iframe kommer det inte fram någon meny alls för min gästbok ligger i en iframe som går ända upp till menyn. Ett tydligare exempel är kanske den här sidan
Försöker man veckla ut menyn här så hamnar den bakom iframen där mina loggade dyk ligger i.
Vad gäller när jag har listor på sidorna så är det menydelen "jag" som inte fungerar när den vecklas ut över min undermeny med olika avsnitt man kan gå till på länksidan.
Länkarna i meny "Jag" fungerar tills man kommer ner till allternativet jag/nutid som inte syns för där lyser länken dykning igenom från själva sidan.
Länk som lyser igenom
Hoppas att det är lättare att förstå vad jag menar nu då för jag vill få ordning på det här.
Mvh
Jan-Olov
FlashesMedlem sedan jan. 2003282 inlägg Ok, det var ju inte rolig läsning direkt.
Min gb är ett cgi script så den kan jag kanske komma på hur jag ska flytta in i en div men min loggbok ligger på en annan server och på en sajt som heter dykarna.nu, jag har extraherat sidan med hjälp av php men det ser inte alls bra ut efteråt så jag får väll ta hem loggarna och fösöka fixa till något eget där också då.
Tack för infon även om det innebar att jag får en massa mer jobb.
Någon som vet hur jag ska fixa till meny över meny (lista över lista) problemet då?
Mvh
Jan-Olov
FlashesMedlem sedan jan. 2003282 inlägg
Insider skrev:
Testa:
#nav li {
z-index:1
}
Jo jag har provat det, men inte riktigt som du skrev det, men det hjälpte tyvärr inte det heller.
Mvh
Jan_Olov
InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg Konstigt. Det funkade nyss hos mig, men men... Jag rör alltid ihop det med z-index.
Det verkar som om de med högst värden placeras längst fram. Jag är van från andra sammanhang att det är tvärtom.
Testa:
#nav li {
z-index:999;
}
Det funkade nyss hos mig. Annars vet jag inte längre.
FlashesMedlem sedan jan. 2003282 inlägg Japp det gjorde tricket :)
Tack så mycket Insider
Mvh
Jan-Olov
InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg Lägg märke till att menyn nu även syns på din gästboks-sida. Men den försvinner så fort man flyttar muspekaren över iframen. Däremot man man navigera med tangentbordet. Ingen större tröst kanske.