AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Hur lägger man in en bakgrund i ett lager? Man kan ju ange vilken bild man vill ha i ett lager i style-koden tex:
<style type="text/css">
#lager{font-family:arial; font-size:11px; background-image: url(bild.gif); visibility:visible}
</style>
Men hur gör jag ifall jag istället vill lägga in bakgrunden i div-taggen där själva innehållet i lagret ligger? Där det står:
<div id="lager" här vill jag ha min bakgrund>
Innehåll i lagret.
</div>
Jag har testat att skriva lika dant fasst med ="" istället för :;. Jag har testat att skriva på olika sätt men jag kan inte få bakgrunden att visas.
Hoppas på hjälp.
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Ex;
<div id="foo" style="position:absolute;left:100x;top:100px;width:200px;height:200px;background-image:url(bild.gif);">...</div>
------------------
/ J
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Tack för det. Bara en sak som inte är riktigt som jag vill ha det. Hur får man bakgrundsbilden att bli fixerad? Lagret som bakgrunden är i är en del av ett dhtml-script. Scriptet gör så att texten eller det innehåll som ligger i lagret rullar in lite snyggt, men jag vill inte att bakgrunden ska rulla.
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Syntaxen i CSS för det är background-attachment: fixed; Sedan är det bara att hoppas att det fungerar tillsammans med ditt dhtml-script.
------------------
/ J
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Jo, hoppas kan man ju alltid göra men det är ju inte alltid som det hjälper. Som i detta fall t.ex. Jag tog reda på hur man skulle skriva tidigare idag så jag visste redan hur man skulle skriva, fast dock inte innan jag skrev mitt tidigare inlägg. Natrligtvis, för annars skulle jag ju inte fråga. Kruxet är bara att background-attachment: fixed inte fungerar tillsammans med mitt script, precis som du sa. Ser mörkt ut, jag får väl se hur jag löser det. Scriptet jag använder finns på www.dhtmlcentral.com och heter PageSlideFade. Kanske kan du titta på det vid något tillfälle.