kaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg Hej!
Jag har ett problem när jag ska validera min sida. Jag har lagt in en söktjänst och det skiter sig på en enda rad.
Detta är det jag ska ändra på - plus att jag har tagit med felkoden. Nån som vet vad jag ska göra? Det strular kring "checked" - verkar som om det ska finnas nåt tillägg som jag inte har fått....
<input type="radio" name="t" value="s" checked />
Site search
Line 193, column 48: the name and VI delimiter can be omitted from an attribute specification only if SHORTTAG YES is specified
Tackar på förhand :)
Red/ Å andra sidan - nån som vet var man kan hämta en bra söktjänst till sidan som inte är så avancerad?
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg
icaaq skrev:
checked=checked
checked="checked"
Om man skall vara korrekt. ;)
kaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg LeonL jag skrev som du skrev =" " fast det funkar ändå inte :(
Jag får samma felkod igen....
red/ hmmm........idag var det kinkigt värre hos W3C men jag ändrade avståndet med slutslashen och då gick den plötsligt igenom...konstigt med tanke på att jag hade exakt samma läge alldels nyss och då var det kört. NU gick det iaf igenom ;) OBS! jag HADE tömt cachen...
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg Det ska nog inte spela någon roll om man har ett mellanrum före "/>" eller inte. Rätta mig, någon, om jag har fel?
Så det beror nog på att något har cachats någonstans. §jr ;)
I XHTML tillåts inte tomma attribut. Alltså får (läs: måste) man skriva
checked="checked"
i stället för bara checked och således även
<option selected="selected">
i stället för bara selected. :)
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Ett mellanslag före /> bör man ha om man vill ha HTML-kompatibel XHTML, vilket man måste om man ska skicka det som text/html.
kaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg ja jag vet det och hade det också men det måste ha varit nåt vajsing just då när jag validerade eftersom den gick igenom sen
Det ska nog inte spela någon roll om man har ett mellanrum före "/>" eller inte. Rätta mig, någon, om jag har fel?
Nej man behöver inget mellanslag men man har ju det för netscape
Förmodligen cachade det ändå....