DashiMedlem sedan jan. 2005296 inlägg Hej! Behöver lite hjälp här.. det är så att jag har använt mig av frames tidigare, men tänkte sluta med frames och göra sidan vanligt.. jag hade tidigare följande kod i index.html och index.asp:
<frame name="top" marginwidth=0 marginheight=0 frameborder=0 scrolling="No" noresize src="login.asp" >
jag vill nu kunna fortsätta att använda:
marginwidth=0 marginheight=0 frameborder=0 scrolling="No"
hur gör jag det?? var ska jag lägga in det, i body för varje fil eller ska jag använda css?
hur gör jag om jag vill använda det i ett läge där jag endast gör en sida i html och var lägger jag det om jag gör en sida i asp?
Tack på förhand..
Mvh //Darek
Detta är inte en ASP fråga utan en helt vanlig HTML fråga.
i body kan du prova använda:
<body scroll="no" topmargin="0" marginwidth="0">
sen är det bara att include="login.asp" eller ta den koden och lägg in den i index.asp.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Eftersom tråden är postad i fel forum, flyttas den från ASP till HTML, XHTML & CSS.
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Du vill alltså göra en sida med ramar men fortfarande använda ramar? :e
body, html {
margin: 0;
padding: 0;
}
Lägg in det där i din CSS. Vill du inte att folk ska kunna scrolla heller?
DashiMedlem sedan jan. 2005296 inlägg postade i asp pga att jag trodde att det skulle ge ett resultat med <%dim%> i asp och något annat i html.. sorry
DashiMedlem sedan jan. 2005296 inlägg den kompletta lösningen skulle vara att denna raden ska läggas i alla filer i body, inget annat som funkar.. inte ens det med css...
<body scroll="no" leftmargin="0" topmargin="0">
Mvh //Darek
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg html, body { margin: 0; padding: 0; overflow: hidden; }
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
Dashi skrev:
postade i asp pga att jag trodde att det skulle ge ett resultat med <%dim%> i asp och något annat i html.. sorry
Dim är till för att deklarera variabler med.