:l Nu blir jag snart gaalen! Tänkte strukturera ett formulär med enklast möjliga CSS. Inget avancerat, alltså! La funktionerna mellan p-taggar och fixade lite. Perfekt!
Det enda problemet är att den sista raden - med submit och reset knapparna som ligger mellan <p> och </p> - inte får nån top-marginal i firefox... Ser OK ut i IE.
Men det är ju för sjutton en vanlig j-la p-tagg som jag inte manipulerat marginalerna med alls! Borde visas enligt standard. Som de tidigare p-taggarna! Fattar nada! Hjälp!
Har för mig att IE inte gillar [type=submit] o.s.v.
Det var det som var poängen eftersom det redan såg OK ut i IE.
Okej då, men ifall man vill att det ska se precis likadant ut kan det vara svårt att gissa sig till IEs förinställda marginal (såvida det inte är det du gjort :) )
Okej då, men ifall man vill att det ska se precis likadant ut kan det vara svårt att gissa sig till IEs förinställda marginal (såvida det inte är det du gjort :) )
Problemet är inte marginalerna på p-taggen utan det är dina objekt inuti p som floatas hitan o ditan .
Jag som tyckte att jag hade floatat så finurligt både kors och tvärs... :p
Icaaq! Problemet löste sig med text-align i stället för float-right. Tack snälla för hjälpen!
Eftersom jag hade tänkt att göra det enkelt utan att nolla marginaler och så - trixade jag lite med ditt kodförslag... Och det funkade helt OK utan att ange några marginaler alls i P. Men det blev så stor skillnad i FF och IE så jag petade in lite margins fast jag tänkt låta bli...
Tack igen och så här blev det:
form p { width: 340px; text-align: right; clear: both; margin: 0px 0px 10px 0px; }
form label { float: left; }
form input { margin-left: 10px; }
form textarea { margin-left: 10px; }
:e
253 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.aa8cfc83