webForumDet fria alternativet

Target Blank

3 svar · 234 visningar · startad av Bendro

BendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Har precis gjort klart en sida åt en kund och allt funkar fint när jag testkör. Men nu säger kunden att några länkar inte funkar.
Jag gick in och kollade och det är Target="_blank" på samtliga länkar han klagar på.
Det funkar finfint på min dator, finns det någon anledning till att Target Blank inte skulle funka på hans? Alltså..är det något jag kan ha missat som gör detta?

------------------
"You can not solve todays problems with the same level of thinking that created the problems in the first place" Albert Einstein

annesophieMedlem sedan juni 20012 236 inlägg

Visa gärna lite kod... Det är lättare att lösa då. target="_blank" ser ju ok ut...så det beror väl på nåt annat...

Vilken browser jobbar du med? IE släpperlätt igenom fel som kan påverka en hel sida och ge felmeddelande i NE.

MvH

A

[Redigerat av annesophie den 03 jul 2001]

martinMedlem sedan apr. 2000313 inlägg

Om det är IE4 kan det vara så illa att han har drabbats av popup-buggen, vilken gör att det inte öppnas några fönster från ett dokument. Detta är en dokumenterad bugg som jag har drabbats av och sett nån buggfix på (för några år sen). Be honom uppdatera.

/ m a r t i n

------------------
martin.iconmedialab.se
martin@iconmedialab.se

BendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Det är IE4 och sidan är nu testkörd på 7 olika datorer med olika webbläsare. Det är bara på hans dator det krånglar, så jag skall rekommendera honom att uppgradera och testa.

Skulle det fortfarande strula på hans burk efter det återkommer jag...då med kod :)

------------------
"You can not solve todays problems with the same level of thinking that created the problems in the first place" Albert Einstein

123 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)