giggsMedlem sedan feb. 20056 inlägg Har ett problem som jag inte förstår mej på.
Har gjort en sida uppbyggd med layers och iframe, lite olika javascript osv inget avancerat.
Sidan har ja gjort i DW.
Problemet är att när jag lagt upp sidan på internet så blir det enda synliga själva iframen, inget annat syns, för alla andra då, för mej ser det ut precis som det ska.
Gjorde sedan en enkel testsida, även den med några layers och en iframe och den syntes även korrekt för andra.
Någon som vet varför ?
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Låter som om du ev. har hårdkodade referenser till ditt lokala filsystem i koden...
Har du en länk till sidan (det är svårt att gissa mycket bättre än så annars ;) )
giggsMedlem sedan feb. 20056 inlägg PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Om man kollar källkoden så ser man att du refererar till ditt eget filsystem.
t.ex
url(file:///C|/Documents%20and%20Settings/Administrat%F6r/Mina%20dokument/Hemsida-ida/bilder/left.jpg)
Fixa dessa så blir det bra.
giggsMedlem sedan feb. 20056 inlägg har ändrat det en gång redan :S
Kanske inte sparades korrekt, får testa igen..
NiponMedlem sedan juli 2003270 inlägg Ser bra ut och funkar bra för mig! PC, Xp. IE 6! :)
MEN!
I firefox funkar inte dina länkar...
FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg Måste bara få fråga.. tittade lite på hemsideslänkarna på din sida, vad i Hell... är detta för alarm tjut ! Nathalies - kawojja ( kastade av mig hörlurarna )
och.. anpassa inte era sidor för > 1152 i uplösning
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
Fuel skrev:
Måste bara få fråga.. tittade lite på hemsideslänkarna på din sida, vad i Hell... är detta för alarm tjut ! Nathalies - kawojja ( kastade av mig hörlurarna )
Fråga ägaren av sidan ;) Snuttis52@hotmail.com Telefon: 073 9678xxx
TjotteMedlem sedan feb. 200552 inlägg Annars bra sida, men tjutet skrämmer bort fler än mig, kan vara jobbigt om man sitter med hörlurar. Jag skulle rekomendrera att besökarna själv får välja om dom vill höra tjutet eller inte genom att göra en startknapp för ljudet.
Är jag trångsynt eller har jag stått för länge i regnet med min toppaluva av ull så min hjärna har krympt?
NiponMedlem sedan juli 2003270 inlägg Alltså... Fattar jag trögt, eller? Länken till sidan var väl denna?
http://users.se/ida/iida.htm
Vad har Frankofs tjutlänk med saken att göra? :q
Vidriga tjut - by the way... :bla
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
Nipon skrev:
Alltså... Fattar jag trögt, eller? Länken till sidan var väl denna?
http://users.se/ida/iida.htm
Vad har frankofs tjutlänk med saken att göra? :q
Vidriga tjut - by the way... :bla
Läs om läs rätt ;)
Det var Fuels länk :p
NiponMedlem sedan juli 2003270 inlägg OK Frankhov! Har gjort läxan. Läst om! Läst rätt!
Fuels länk... giggs länk... :r Skäms OTROLIGT! :)
Ursäktar mig med att Tjotte också borde få en liten hemanmärkning - som liksom trodde att det gick att kommunicera med vederbörande tjutsidetillverkare här...
Red/: Ojsan såg att jag stavat ditt namn fel, frankhof.. F'låt igen! :P
giggsMedlem sedan feb. 20056 inlägg
Fuel skrev:
Måste bara få fråga.. tittade lite på hemsideslänkarna på din sida, vad i Hell... är detta för alarm tjut ! Nathalies - kawojja ( kastade av mig hörlurarna )
hemsidan är inte min utan flickvännens och hemsidan med tjutet som ni talar om är hennes kompis och den skiter jag ganska så mycket i :-)
Och nu är hemsidan anpassad till 800x600 eller högre, men den läggs upp när ett bättre webhotell är fixat, alltså är länken till sidan som finns här, den gamla versionen.
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Du funderar inte på att göra en "HTTP/1.1 301 Moved Permanently" till den nya versionen? :)
giggsMedlem sedan feb. 20056 inlägg lite onödigt eftersom ingen vet att sidan ligger där den gör förrutom ni som läser i denna tråden :)
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg inte ens sökmotorerna som kanske indexerat sidan :q
mv icaaq
giggsMedlem sedan feb. 20056 inlägg orka bry sej, den chansen är ju ganska minimal med tanke på sidans innehåll.