webForumDet fria alternativet

"Flimmer" vid mouseover i IE

HTML & CSS

6 svar · 369 visningar · startad av SimOnline

Medlem sedan juli 20031 132 inlägg
Frågan#1

På den här sidan "flimmrar bakgrunden till i flikarna på menyn när man för musen över:

http://www.simonline-portfolio.com/svk

Det är textfärgen som ska ändras. Jag fick ett tips om att inställningarna för temporära internetfiler skulle bråka, men jag har provat med både "automatiskt" och "aldrig", men det hjälper inte. Inga problem i Firefox (såklart :p )

Varför?

Medlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Inget flimmer i min IE6/winxp :OO

mv icaaq

Ok, nån aning om varför min IE6/XP vägrar låta bakgrundsbilderna ligga kvar?

Medlem sedan nov. 20041 189 inlägg

Inget flimmer i min XP/IE6 heller.

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Därför att bilderna laddas om varje gång.

Re: "Flimmer" vid mouseover i IE

Engine^ skrev:

Därför att bilderna laddas om varje gång.

Men de ska ju inte laddas om varje gång:

SimOnline skrev:

Jag fick ett tips om att inställningarna för temporära internetfiler skulle bråka, men jag har provat med både "automatiskt" och "aldrig", men det hjälper inte.

Medlem sedan maj 2000252 inlägg

Jag har sett exakt samma sak på en annan dator med sliding doors-tricket. Antar att du läst detta?

IE Flicker: If you’re seeing a flicker of the images when hovering over the tabs in IE/Win, check the cache settings for temporary files (Tools > Internet Options > General tab > Settings button). You may have changed the setting from the default to make sure you’re seeing the newest version on every page refresh. IE/Win has trouble holding a background image steady on anchors if you’ve specified “Every visit to the page” for temporary files. The default setting is “Automatically”, which allows the browser to instantly retrieve the image from cache, preventing any flicker. Most users never change this setting; most likely, they don’t even know it exists.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)