webForumDet fria alternativet

Olika csser...(TEMAN)

7 svar · 320 visningar · startad av Coccozz

CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Hej!
Har letat och sökt och hela baletten men hittar inte det jag söker efter. Jag vill ändra css filen med hjälp av en länk. Helt enkelt kunna byta css fil.
Säg att jag har en länk som heter blå och en som heter röd. Den länken som heter blå skall då göra så att cssen som används på hemsidan är "bla.css" och den röda länken skall byta ut den mot "rod.css".
Vet att det finns en tråd (flera kanske t.o.m.) på forumet som behandlar detta så om någon bara ger mig en länk så vore det bra.
Gärna en utförlig beskrivning, eller scriptet i sin helhet så jag kan analysera och lära mig ;)
Tack // Christoffer

slowMedlem sedan apr. 2004148 inlägg

Finns en väldigt bra turorial hos phpfreaks hur man löser det hela med php! Adress dit:
http://www.phpfreaks.com/tutorials/124/0.php

Men ja kan inte PHP :( Bara ASP... och det är jag inte precis kung på heller :( Så som sagt gärna ganska utförligt. Engelska är inga problem dock.

slowMedlem sedan apr. 2004148 inlägg

Dom har bra phptutorials också.. :P nämen det är nog bara vänta några minuter tills någon klok på detta ställe har rätta lösningen åt dig.. :) men mitt tips är: lär dig php.. ;)

Hehe, får väl göra det om en stund också, men nu gäller ASP eftersom det här projektet skall vara klart under våren och jag har inte tid. planer finns dock på att köra över det hella till PHP senare om belastningen blir hög.
Men tills dess, en tutorial eller lösning på mitt problem. Länk för att byta css fil helt enkelt.

InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg

Med Javascript:
http://www.alistapart.com/articles/alternate/

Problemet löst med ASP! Tack ändå för alla svar!

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Stäng p.g.a. korspostning!

mvh Palle
Moderator webForum

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)