Emil RTMedlem sedan feb. 2004200 inlägg Sitter med lite kombinerad tabelldesign och css nu i ett steg mot rätt riktning.
Det som gör att jag sliter loss tuss efter tuss av håret är hur IE hanterar typ allt fel. Antar att det finns lösningar dock.
T ex om man har <td style="padding:15 px 0 px 0px 0px"></td>
NS räknar in paddingen i höjden, men det gör inte IE....
Que?
/E
Om du tar bort mellanslagen (15 px --> 15px) på alla värden så kommer det att fungera.
Emil RTMedlem sedan feb. 2004200 inlägg hehe ... hade inga mellanslag i min riktiga kod.
Så du menar att du inte har mellanslag i din kod och att det inte fungerar eller?
kaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg skriv in paddingen i din cssmall istället för i html-koden typ
. td {
padding: 15px 0px 0px 0px;
}
sedan i html koden:
<td class="td" >
så borde det bli rätt
adeMedlem sedan juli 20041 081 inlägg Re: padding
Emil RT skrev:
Sitter med lite kombinerad tabelldesign och css nu i ett steg mot rätt riktning.
Det som gör att jag sliter loss tuss efter tuss av håret är hur IE hanterar typ allt fel. Antar att det finns lösningar dock.
Que?
/E
men vad vill du ha ut med denna kod?
<td style="padding:15 px 0 px 0px 0px"></td>
Om du kör detta då:
<td style="padding-left: 15px; padding-right: 0px; padding-top: 0px; padding-botttom: 0px;"</td>
Om det är det du vill ha!
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Re: padding
Emil RT skrev:
Hmm...
Det beror antagligen på att du har en <!DOCTYPE som ställer NS i "standards mode" och MSIE i "Quirks mode"
Vad kör du med för <!DOCTYPE just nu ?
Gissningsvis kan du lösa ditt problem genom att välja en <!DOCTYPE som ställer både NS och MSIE i "Standards mode" :bire
Emil RTMedlem sedan feb. 2004200 inlägg Har nu:
<!--docktype workaround-->
<!DOCTYPE HTML PUBLIC
"-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
kommentaren skulle visst göra så att IE sätter sig i Quirk ...
Emil RTMedlem sedan feb. 2004200 inlägg det korrekta måste väl varaatt paddingen ingår i tabellhöjden?
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Re: Re: padding
ade skrev:
Emil RT skrev:
Sitter med lite kombinerad tabelldesign och css nu i ett steg mot rätt riktning.
Que?
/E
men vad vill du ha ut med denna kod?
<td style="padding:15 px 0 px 0px 0px"></td>
Om du kör detta då:
<td style="padding-left: 15px; padding-right: 0px; padding-top: 0px; padding-botttom: 0px;"</td>
Om det är det du vill ha!
Alltså vad gör du? För det första så var det inte padding-left han var ute efter, och för det andra så kan man mycket väl skriva på sättet som Emil RT skrev.
Paddingen skrivs så här: padding: top right bottom left;
Emil RTMedlem sedan feb. 2004200 inlägg verkar som det var något annat för nu är allt fir och fröjd igen.
Men för att bena ut frågan och få ett slutgiltigt svar så ...
*Den doctype jag använder ska alltså funka bra med både NS och IE.
*Padding ingår ALLTID i höjd och bredd.
/e