kan man ju lägga i head för att fixa till css:en rätt i gamla läsare också.
Kan man på något sätt infoga det här direkt i css-filen istället?
I min strävan att få det att funka både här där, tenderar det
att bli ganska mycket som ska hamna i head. Skulle vara skönt att slippa det.
Det enda du kan göra är att hitta något "CSS hack" (sök här på forumet eller googla) som får den ena eller andra webbläsaren att bugga ur på ett kontrollerat sätt, och på så sätt begränsat styra vilka CSS-deklarationer som läses.
Men du kan ju lägga dina olika CSS-versioner i olika externa filer och lägga dina villkorliga kommentarer runt en eller flera <link rel="stylesheet" ... > istället om du vill slippa ha alla specialstilar i <head> ;)
Jag testade och gjorde en separat fil fil med mina villkorliga kommentarer som jag sedan inkluderar i <head>.
Detta verkar ju funka bra. Så får jag en extra rad i koden istället en herrans massa....
Om det är helt på tok och uppåt väggarna att göra så här,
vore jag tacksam för diverse skrik och protester.
Fast jag kanske är ute och cyklar vad gäller att ladda en alternativ stilmall.
Jag tänkte som så här, att den alternativa stilmallen ser ut som den vanliga fast med vissa ändringar.
Tänkte då att så som jag provade skulle vara enklare, för mej iaf :p , att hålla reda på olika ändringar genom att bara ha just ändringarna där.
Men det kanske är så, att den alternativa stilmallen som man laddar (som på ditt sätt) bara behöver innehålla just dom alternativa grejerna? Inte hela rasket?
Hu- det blev ett snurrigt inlägg det här... vet inte riktigt hur jag ska förklara annars...
135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.55e59744