När jag kollar på en sida som jag gjort i firefox så blir det fel i framekoden. En frame blir för fet och en frameborder visas inte. Vet ni vad felet är?
<html>
<head>
<title>Segelflygklubben i Karlstad</title>
</head>
<frameset rows="74,16,*" frameborder="0" framespacing="0">
<frame src="top.htm" name="top" scrolling="NO">
<frame src="adress.htm" name="adress" scrolling="NO">
<frameset cols="122,635" frameborder="0">
<frame src="meny.asp" name="left" noresize style="border-right:1px solid #000000;" scrolling="AUTO">
<frameset cols="*," framespacing="0">
<frame src="main.asp" name="main" framespacing="2">
</frameset>
</frameset>
</frameset>
<noframes>
<body>
<p>På den här sidan används ramar som inte stöds av din webbläsare.</p>
</body>
</noframes>
</frameset>
</html>
om ni själv vill kolla vad jag menar så kolla denna sida i firefox
http://www.segelflygetkarlstad. Varför är den blå ramen med adress i för fet (mot vad den är i IE) och varför kommer texten förlångt ner?
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg i adress.htm kan du testa att lägga in följande istället
[red]
<html style="margin: 0; padding:0;">
<head>
<title></title>
<link rel="stylesheet" href="segel/style.css" type="text/css">
</head>
<body style="background-color: #336699; margin: 0; padding:0;">
<address style="font-family:verdana;font-size:11px;color:#f2f2f2; text-align: center; font-style: normal;">
c/o CG-Kull AB, Bidevindsgatan 1, 65221 KARLSTAD. Tel 054 - 21 85 88 Postgiro: 26 38 29 - 4 Org nr: 87 32 00 - 23 84
</body>
</html>
[/red]
Detta är ingen lösning som jag gillar, då du enligt mig inte ska skapa sådana nästlade frameset.
mv icaaq
tackar nu visar det adress texten rätt.
Men nu har jag ett annat problem. Jag har en border längs meny ramen och den syns inte i firefox men i IE gör den det.
Något fel i kodandet där?
NiponMedlem sedan juli 2003270 inlägg Alltså... Att lägga en style i "frame" med border i ett frameset har jag aldrig hört talas om... Har kollat sidan i Opera, Netscape och Firefox - ingen ram! Att IE visar en ram betyder efter vad jag kan förstå bara att de är lite "bussiga". Eller ska vi kalla det att de gör oss alla en björntjänst...
Hej!
Ingen som vet hur man får en border-right i en frame?
Jag MÅSTE HA DET!
löste det genom att sätta en bakgrundsbild med en "kant" som följer framen. Gjorde sä här så att det följde med framen och att den lägger sig till höger.
<body style="background: url('images/meny_bak.gif') top right repeat-y">