Det står ju klart och tydligt att du avslutar ett formulär som saknar start-tagg.
Ditt formulär startar du nämligen genom att avsluta det:
<form [...] />
Ändra till följande för att få rätt:
<form [...]>
4 svar · 336 visningar · startad av MickeA.com
Tjena!
Får ett valideringsfel som jag inte kan åtgärda. Ser inte felet i koden och har försökt få till det:
<tr>
<td style="padding: 3px;">
<form name="gbForm" method="post" action="<?=$_SERVER['PHP_SELF'] . "?do=post&page=" . $_GET['page'];?>" onsubmit="return pThread();" />
<table cellspacing="0" cellpadding="0" style="width: 100%;">
<tr>
<td style="padding-bottom: 4px; text-align: left;">Namn:</td>
</tr>
<tr>
<td style="padding-bottom: 4px;"><input name="pName" class="loginform2" value="<?=$_COOKIE['cName'];?>" type="text" /></td>
</tr>
<tr>
<td style="padding-bottom: 4px; text-align: left;">Email:</td>
</tr>
<tr>
<td style="padding-bottom: 4px;"><input name="pMail" class="loginform2" value="<?=$_COOKIE['cMail'];?>" type="text" /></td>
</tr>
<tr>
<td style="padding-bottom: 4px; text-align: left;">ICQ: <font style="font-size: 7pt;">(0-9, Max 15 Tecken)</font></td>
</tr>
<tr>
<td style="padding-bottom: 4px;"><input name="pIcq" class="loginform2" value="<?=$_COOKIE['cIcq'];?>" type="text" onkeyup="if(!this.value.match(/^\d+$/)){ this.value=(this.value.match(/\d+/))?this.value.match(/\d+/):''; }" maxlength="15" /></td>
</tr>
<tr>
<td style="padding-bottom: 4px; text-align: left;">Hemsida:</td>
</tr>
<tr>
<td style="padding-bottom: 4px;"><input name="pSite" class="loginform2" type="text" value="<?=$_COOKIE['cSite'];?>" /></td>
</tr>
<tr>
<td style="padding-bottom: 4px; text-align: left;">Rubrik:</td>
</tr>
<tr>
<td style="padding-bottom: 4px;"><input name="pTopic" class="loginform2" value="" type="text" /></td>
</tr>
<tr>
<td style="padding-bottom: 4px; text-align: left;">Inlägg:</td>
</tr>
<tr>
<td style="padding-bottom: 4px;">
<textarea name="pPost" class="loginform2" rows="5" cols="20" ></textarea>
<input type="hidden" name="Form_Check" value="true" />
</td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 0px #000000 solid;">
<table cellpadding="0" cellspacing="0" style="width: 100%;">
<tr>
<td style="text-align: left;"><input type="checkbox" name="uCookies" style="background-color: transparent; border: 0px;" checked="checked" /> Kom ihåg mig</td>
<td style="text-align: right;"><input type="submit" class="submit1" value="Skicka" /></td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
</form>
</td>
</tr>
</table>
Det är ovanstående nått är fel.
Tar jag bort den delen blir den godkänd. Sidan hittar ni på http://gemigdinbil.mine.nu/gmdb_gbook/sPosts.php och länken till w3 är http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fgemigdinbil.mine.nu%2Fgmdb_gbook%2FsPosts.php&charset=(detect+automatically)&doctype=(detect+automatically)&ss=1&outline=1&sp=1&noatt=1&No200=1&verbose=1
Skulle verkligen behöva hjälp med att lösa det här.
Tack!
Det står ju klart och tydligt att du avslutar ett formulär som saknar start-tagg.
Ditt formulär startar du nämligen genom att avsluta det:
<form [...] />
Ändra till följande för att få rätt:
<form [...]>
ett annat alternativ är att ta bort /form innan /html - testa får du se. Jag provvaliderade sidan och den gick igenom
kaxigt skrev:
ett annat alternativ är att ta bort /form innan /html - testa får du se. Jag provvaliderade sidan och den gick igenom
Fast då ligger formulärselementen inte längre i något formulär, och jag skulle bli ganska förvånad om det fungerar.
Bara för att valideringen går igenom betyder det inte att sidan kommer att fungera.
Tack, grejen var att jag inte förstod vad som menades med det som stod, eftersom jag trodde att alla element ska avslutas med '/>', fsat sen kom jag på att det bara är dom som _inte_ avsultas på vanlig sätt.
Tack!