RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg Jag sitter och gör en hemsida med massor med formulär. För att en en tabell inte ska hoppa ner en rad kan jag inte placera FORM taggen över tabellen.
Kan man placera formtaggen var som helst eller kan det bli fel om man sätter den mellan: exempel...
</tr>
<Form>
<tr>
RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg En fråga till. Submitknappen blir som bekant lite markerad när man befinner sig inne i FORM taggen, alltså när man håller på att skriva i ett formulär.
Kan man göra så att den inte blir det?
WibergMedlem sedan juni 20003 169 inlägg
-
Vad jag vet så spelar det inte någon roll var du har din <form>-tagg. Men det är möjligt att en del webbläsare kan tolka detta fel.
-
Du kan ju använda en bild som submitknapp istället.
------------------
"Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton."
Popular Mechanics, 1949
RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg Men jag vill ha effekten av en knapp; den som trycks ner.
På länkar kan man skriva onThis blur nånting och det borde ju finnas nåt motsvarande för knappar.
Knappen:
<input type="button" name="sendButton" value="Skicka" onclick="document.FORUMLÄRETS_NAMN.submit();">
Det ska funka, om inte, byt ut submit(); mot submit;....
------------------
//ToBBe
www.baaz.nu
SC-tournament.net
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Annars är det fullt tillåtet att ha hela sidan i en form, så länge det är välformad html.
<html>
<!-- headen... -->
<body>
<form action="blaha.Parp">
<!-- hela sidan -->
</form>
</body></html>
------------------
These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust.
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg ... eller så plockar man bort marginalen runt formuläret;
<form style="margin:0px;" ...
------------------
/ J