T tillmar Medlem sedan sep. 2002 928 inlägg Frågan 21 dec. 2004 21:40 #1 Hej
jag har problem med att få två stycken divvar jämnter varandra i IE funkar galant i Firefox.
Men i IE så hamnar dom undervarandra.
Nån som vet hur man kan fixa detta.
vet inte vad ja ska skicka med för kod, eftersom jag är nybörjare inom XHTML
------------
Länkarna borttagna
------------
Tack på förhand.
J jarvklo Medlem sedan juli 2001 3 378 inlägg Hmm...
Ofta bllir det såhär när man har lite "trångt" på bredden så att ens "float"-block inte riktigt får plats...
Just nu är det för sent för mig för att jag skall klara av att klura ut exakt varför, men om du inför ändringen
#webpage {
width: 565px
så verkar den åtgärda ditt problem i MSIE6 iallafall.
T tillmar Medlem sedan sep. 2002 928 inlägg Okej, tyvärr så verkar detta fixa så att kolumnerna hamnar jämnter varandra, medans resten av sidan muppas. Texten hamnar utanför området där den ska va med mera.
J jarvklo Medlem sedan juli 2001 3 378 inlägg OK.
Vid närmare grottande verkar orsaken vara marginalen på #webpage_content...
Kan du leva med
#webpage_content {
margin:0;
}
istället ?
T tillmar Medlem sedan sep. 2002 928 inlägg
jarvklo skrev:
OK.
Vid närmare grottande verkar orsaken vara marginalen på #webpage_content...
Kan du leva med
#webpage_content {
}
istället ?
Nepp funkar inte denna gång heller :(
Fattar inte vad felet är bara, har suttit och räknat och skrivit om css filen flera gånger. men får samma fel varje gång.
Ingen som har lite fritid över och har lust att knapa ihop divar och css:en åt mig:OO
J jarvklo Medlem sedan juli 2001 3 378 inlägg ???
Vad är det som blir fel i MSIE och Mozilla om du kör med en CSS-fil som både har den ursprungliga
#webpage {
width: 557px;
och
#webpage_content {
}
???
På min win2K-burk ser sidan identisk ut med den sidan du länkar till i ditt ursprungsinlägg när jag kör med den koden (se filen i bilagan) !
T tillmar Medlem sedan sep. 2002 928 inlägg Hmm, konstigt det funkade inte igår när ja testade båda men nu funkar det utmärkt. Man får tacka så mycket.