Går det att fixa till så att lager som man öppnar med ett click öppnas på exact samma ställa i både IE och NN ?
I mitt fall så är det så att den skiljer sig på några pixlar.
Vet någon hur man gör?
------------------
/nordan
6 svar · 271 visningar · startad av nordan
Går det att fixa till så att lager som man öppnar med ett click öppnas på exact samma ställa i både IE och NN ?
I mitt fall så är det så att den skiljer sig på några pixlar.
Vet någon hur man gör?
------------------
/nordan
Placerar du lagret så här;
<div style="position:absolute;top:100px;left:100px;">...innehåll...</div>
... så skall det hamna på samma ställe i Netscape och Internet Explorer (och använda webbläsare för den skull). Ser det ut att sitta på fel ställe kanske det beror på sakerna runt omkring som ligger på olika ställen i olike webbläsare.
------------------
/ J
Det skiljer ett par pixlar för mig också och jag har bara två lager på sidan och inget annat..
Jag har använt mig av position:absolute. En annan irriterande sak med NE är ju att den kortar av lagret om den kommer för nära webbläsarens högerkant...
------------------
hmm.. äh det får stå så här tills jag kommer på nått bättre...
[Redigerat av fredriksk den 01 jun 2001]
Så en tabell kan alltså vara på olika läge från toppen av browsern beroende på vilken det är då :q
Hur löser man detta på ett bra sätt då?
------------------
/nordan
Är det ingen som har lyckats få lager ligga precis på samma ställe i både NE och IE??? Det är mycket irriterande... Jag använder bara lager i nedanstående exempel (i hopp om att om det bara finns lager på sidan så kommer alla att hamna lika snett) men jag kan inte få det att funka trots detta. Jag använder mig av position = absolute men det hjälper inte... Kolla in "problem 2" på nedanstående länk
http://home.bip.net/fredrikskoldheimer
------------------
kom på en grej!
Om man bgger hela sidan i lager så ligger de ju lika relaterat varandra i både NE och IE... då märks ju inte skillnaden...
------------------
Tänk på att NN6/Mozilla lägger border och padding på utsidan av lagret (enligt standarden) medan IE5(.5) lägger det på insidan. En border på 1px gör alltså att bredden/höjden skiljer 2px och har du padding också så blir skillnaden ännu större.
IE6 lär dock följa standarden beroende på doc-typ.