webForumDet fria alternativet

utskrift av html sida

7 svar · 1 692 visningar · startad av sven

svenMedlem sedan aug. 2001375 inlägg

Tjaba

Har en html sida (asp iofs men det har väl ingen betydelse) som jag vill kunna skriva ut på skrivaren.

Finns det något sätt att slippa den störiga raden längst ner dvs. sidans adress och datumet? När jag tänker på det så är det lite störigt med det som finns överst på sidan med. Ni vet: Sida 1 av 1

Någon som vet några råd... eller om det går överhuvud taget att få bort eländet?

jarvkloMedlem sedan juli 20013 295 inlägg

Det går överhuvudtaget inte att få bort eländet genom att koda från en webbsida - tyvärr...

Sidfoten och sidhuvudet ställs in i webbläsaren och det får man leva med

:(
Attans besvärligt.

Det jag skall göra är att skriva ut ett brev med en postgiroblankett längst ner. Kan tänka mig att postgirot inte gillar texten längst ner på blanketten.

Hur skall jag göra nu?????

Generera en pdf istället och skriva ut den från acrobat reader (eller e-posta den till kunden så att han kan skriva ut den separat) kanske ?

hmmmmm.... kanske

Tanken är att det skall vara flera (administratörer) som skall kunna skriva ut det. Så jag vet inte om det funkar med pdf. Eller om sanningen skall fram vet jag inte hur pdf funkar överhuvud tagit :) men det kan man väl lära sig.

Kanske skulle man kunna göra det i word?

Ehh... solly...
Läste just din google sökning.
Men då måste man få webhotellet att instalera en sån grejja eller?

Yep.

Kolla med dem om de inte redan har sådana möjligheter eller framhåll den kommersiella fördelen de skaffar sig framför alla sina konkurrenter genom att göra just DIG nöjd :birp

Hehe.....

Tackar och bockar för hjälpen.

Genererad på 365 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb