ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg Jag har redan sökt i forumet utan att hitta svaret på denna frågan.
Jag vet att man kan använda glow, detta är dock inte vad jag söker då det ger allt annat än ett bra resultat.
Det jag är ute efter är ett sätt att få en 1px bred ram runt sin text
har sett detta på en sida tidigare så på något sätt borde det gå.
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg Layer > Layer Style > Stroke
/red. Det handlade alltså inte om Photoshop? :r ;)
dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg Handlar det om att du vill ha en ram runt ett helt stycke text?
<p style="border: 1px solid #999">En hel massa text</p>
Eller är det bara några enstaka ord i ett stycke text?
<span style="border: 1px solid #999">Bara lite text</span>
ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg nej runt själva bokstäverna
vet inte om det har något med lager o göra för något filer som löste det hittade jag inte.
vore väll isåfall om man la flera dropshadows åt olika håll kanske.. :D
bossseMedlem sedan juni 2003772 inlägg Du menar alltså runt varje enskild bokstav!
Kanske detta är för simpelt.
<html>
<head>
<style type="text/css">
table {border-collapse:collapse;}
td {border:1px solid blue; border-collapse:collapse;width:15px; padding-left:5px;}
</style>
</head>
<body>
<table>
<tr>
<td>L</td>
<td>i</td>
<td>t</td>
<td>e</td>
<td></td>
<td>t</td>
<td>e</td>
<td>x</td>
<td>t</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg
ConnyFox skrev:
nej runt själva bokstäverna
vet inte om det har något med lager o göra för något filer som löste det hittade jag inte.
vore väll isåfall om man la flera dropshadows åt olika håll kanske.. :D
Jag antar att du menar som på bilden jag skickar med.
Använd i så fall en bild, om du inte kan tänka dig att använda "vanlig" text istället och om MS-filtret Glow inte passar.
ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg japp det är ungefär så som dectgap visar på sin bild jag vill ha det.
Problemet med glow är att kanten man får är aldeles för otydlig om man bara vill ha 1px..
Jo men en bild blir lite omständigt när det e text som skall vara olika varje gång