Vad tycker ni skall man kunna bygga en site helt i layers idag eller skall man vänta lite till?
Asså lägga upp layouten med layers osv..
Vad tycker du?
------------------
/nordan
7 svar · 243 visningar · startad av nordan
Vad tycker ni skall man kunna bygga en site helt i layers idag eller skall man vänta lite till?
Asså lägga upp layouten med layers osv..
Vad tycker du?
------------------
/nordan
Jag skulle hålla mig till tabeller ett par år till om jag gjorde sidor för en bred publik. ;)
------------------
This would be sad if we didn't knew you were mentally unstable.
Gör två varianter av din sida i så fall. En hitech som funkar i avancerade läsare, och en lotech som funkar i Lynx och uppåt med enbart innehåll. Tänk dock på att hitech-versionen inte får innehålla fånigheter som document.all eller liknande.
------------------
Överraska din chef: kom till jobbet i tid idag.
och en lotech som funkar i Lynx
Om man bara lägger alla lager i rätt ordning så tolkas dom lika bra (eller dåligt) som tabeller av Lynx. :)
------------------
/Tor
Go for it...
Nu har jag inte den blekaste vad Lynx är för något, men om man hela tiden håller på att anpassa sidorna så att dom ska fungera i v3 browsers och sånt så kommer dom som sitter och trycker på sådana browsers tänka typ,
"Äh, varför ska jag uppdatera min browser för? Dom gör ju ändå sidor som fungerar i min browser..."
Tvinga dem att uppdatera istället :)
------------------
per.
Jag tycker att det är lätt att göra sidor med tabeller så varför använda sig av det..? :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Erik: Om man vill göra en sida med lager som menyer som visas när man klickar på en länk tex eller har du något annat tips?
------------------
/nordan
Själv brukar jag undvika såna menyer.. :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/