Jadu, css är ju stilmallen som bestämmer fonter på text länkar med mera, läs gärna mina kurser så kommer du förstå, kan också hjälpa dej med hur du kan bygga upp layouten,
Ska skriva ner nu hur du lär göra.
7 svar · 386 visningar · startad av jonas18z
Jag har ritat upp en skiss på en sida som jag tänkt göra. Nu tänkte jag bygga upp själva layouten men jag vet inte riktigt hur jag ska göra det stora svara i bakgrunden ska vara en bild.
Hur ska jag göra för att skapa denna sida med CSS, tables eller div eler vad är bäst? vill också att den ska validera i xhtml 1.0 trans
Jadu, css är ju stilmallen som bestämmer fonter på text länkar med mera, läs gärna mina kurser så kommer du förstå, kan också hjälpa dej med hur du kan bygga upp layouten,
Ska skriva ner nu hur du lär göra.
Du lär ju börja med ha en grå bakgundsfärg då:
<body bgcolor="#999999">
Sen när du bygger själva layouten kan du ju välja att göra det med olika hjälpmedel, berätta vilket eller vilka program du har så förklarar jag mer.
bilden var en skiss på sidan hur jag tänkt att den skulle se ut, jag vill veta hur jag lämpligast bygger upp layout med DIV eller frames och i så fall hur man gör, inte hur man sätter bakgrundsfärgen till grå. Jag har tillgång till notepad.exe
EDIT inte frames, tabels menade jag.
Jag vill påstå lager(<div>), fast det är helt upp till dig.
Vad med en <iframe> i det svarta lagret?
Med trans. kodning är det ju inget problem att få det validerat heller.
Okej då kör jag i Div för att göra denna, men kan någon ge mig något exempel?
Jag meande inte frams utan table istället för dic. skrev fel.