Hej
Jag har ett problem som jag tampats med ett tag. Jag får ett ovälkommet mellanrum mellan mina tabeller på den här sidan:
http://www.skogenskonung.se/newwebb/
Sidan består av 4 tabeller som ligger under varandra. Jag vill inte ha några mellanrum. Det fungerar mellan de två första, men inte de övriga. I de undre tabellerna har jag lagt in en röd bakgrund för att ni ska se att tabellerna egentligen sitter ihop, men det är något som gör att bilden får extra space runt sig.
Kolla även in min css-kod på:
http://www.skogenskonung.se/newwebb/css/styles.css
Vad är det som gör att det två första tabellerna sitter ihop, men inte de andra?
Sidenote: Av vilken andleding gör du flera tabeller istället för att bara köra 1?
Jag gör fler tabeller för att sidan ska laddas i omgångar. Om man gör hela sidan i en tabell så visas sidan först när allt innehåll laddats. Jag har provat att lägga ihop några av tabellerna men det blir fortfarande samma mellanrum. Jag tror istället att det har något med mellanrum runt bilderna att göra.
Har någon ett svar?
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Hmm...
MSIE har problem med en "ensam bild" flankerad av mellanslag i en tabellcell...
Blir det bättre om du lägger till följande sist i din CSS:
.bottom img {display:block}
Hej, nej det verkar inte förändra saken alls om du menar att det var allt jag skulle göra? Bilden är ju en bakgrundsbild som det är nu. Finns det helt andra sätt att lösa det på?
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Hmm..
Nu ser det annorlunda ut ja...
Men det största problemet är nog att både du och jag är lite småblinda när vi läser kod... :e
Betrakta följande snutt ur din kod
<table class="top">
<tr>
<td>
<br>
</td>
[red][b] <tr>[/b][/red]
</table>
Obs det rödmarkerade...
Samma fel finns på flera ställen, och resultatet blir att det blir en extra rad i längst ner i tabellen (du har detta i alla tabeller du har problem med i koden) :birp
JAAAAAAA!
Det är fredag och allt känns så j-la bra när det funkar! Tack så mycket grabben! Om du är i Västerås ikväll så bjukkar jag på öl. :birp