Jag har ett märkligt problem...
För att bryta ett långt ord så att inte en tabell ökar i bredd och till slut orsakar en sid-scroll, så har jag testat med Erik Juhlins ASP-script som sätter <span style="word-break: break-all"> framför det långa ordet och </span> efter.
Om jag ställer in scriptet på att lägga span-tagen på alla ord som är 3 tecken eller längre, så fungerar det bra med att det bryter mitt jättelånga ord. Problemet är att det även bryter alla andra ord som är minst 3 tecken (se bild). Så här ser HTML-koden ut då:
<span style="word-break: break-all;">Som</span> <span style="word-break: break-all;">t.ex.</span> <span style="word-break: break-all;">att</span>
Exakt samma resultat blir det om jag kör utan scriptet och sätter span-tagen runt hela stycket/inlägget. Det är ju inte så märkvärdigt. Det knäppa kommer när man ställer scriptet på att sätta span-tagen på ord som är minst 5, 10, 20 eller 30 tecken (allt från 5 och uppåt). Den sätter span-tagen runt mitt jättelånga ord, så här (webForum bryter långa ord efter 60 tecken, därav flera rader):
<p><br>Som t.ex. att <span style="word-break: break-all">ordsommanintetryckermellanslagiskabrytasautomatisktefterettvisstantalteckensåattintehelasidanblirheltfuckadsåsomdenblevnärNajtmareskrevientrådtidigareisommarnärhanskrevitrådensomhandladeomsnyggastecrewmedlemmen</span> då.<br> </p>
Men den bryter inte det ordet när man kollar in sidan (se bild). Vad kan vara fel? Finns det något sätt att tvinga den att bryta ordet med span, eftersom den tydligen inte gör det frivilligt.